Vrei să ai abdomenul (mai) plat? Iată 20 de alimente care te scapă de balonare

alimente care previn balonarea Sursa foto: Pexels

S-a demonstrat că multe alimente ajută la prevenirea balonării prin prevenirea retenției de lichide dar și prin îmbunătățirea sănătății intestinale.

Balonarea este o problemă frecventă, cel mai adesea fiind generată de constipație sau exces de gaze.

Ceea ce mănânci și bei poate afecta în mod semnificativ sănătatea sistemului digestiv și poate favoriza balonarea. Potrivit Healthline.com  există 20 de alimente și băuturi care pot ajuta la prevenirea balonării.

1. Avocado previne constipația și balonarea

Avocado este un fruct foarte hrănitor, bogat în acid folic și vitaminele C și K. De asemenea, avocado conține și potasiu, un mineral esențial, implicat în reglarea echilibrului fluidelor și al nivelului de sodiu, lucruri ce previn retenția de apă.

În plus, aceste fructe sunt bogate în fibre, care se mișcă lent prin tractul digestiv, ajutând, astfel, la prevenirea constipației și a balonării.

2. Castravetele atenuează balonarea cauzată de deshidratare

Castraveții sunt compuși din aproximativ 95% apă, iar consumul de alimente cu un conținut ridicat de apă vă poate ajuta să vă asigurați că rămâneți hidratat și să vă satisfaceți nevoile zilnice de lichide.

Acest lucru poate preveni retenția de apă și poate atenua balonarea cauzată de deshidratare.

3. Probioticele din iaurt reduc balonarea

Iaurtul este plin de probiotice, bacterii benefice care joacă un rol cheie în sănătatea intestinului.

Potrivit cercetărilor, probioticele pot îmbunătăți tranzitul intestinal.

Mai mult, s-a demonstrat că probioticele reduc balonarea și distensia abdominală cauzate de afecțiuni precum sindromul colonului iritabil.

4. Fructele de pădure, sursă de fibre, vitamine și minerale

Fructele de pădure (afine, mure, zmeură) conțin antioxidanți, vitamine și minerale. De asemenea, sunt bogate în fibre. Murele, de exemplu, conțin aproape 8 grame (g) de fibre per cană (150 g). Creșterea aportului de fibre poate îmbunătăți sănătatea intestinului și poate preveni constipația și balonarea.

5. Ceaiul verde reduce inflamația

Ceaiul verde este o opțiune excelentă pentru a vă ajuta să rămâneți hidratat și să preveniți retenția de lichide.

Este plin de antioxidanți, precum galatul de epigalocatechină (EGCG) care poate neutraliza radicalii liberi dăunători și poate reduce inflamația.

De asemenea, ceaiul verde conține cofeină, care stimulează digestia și acționează ca un laxativ natural, ceea ce înseamnă că și cafeaua poate ajuta la reducerea balonării.

6. Țelina stimulează digestia

Țelina este o legume hrănitoare care conține circa 95% apă.

Pe lângă conținutul ridicat de apă, țelina conține manitol, un tip de alcool zaharat care previne constipația.

În plus, rădăcina legumei este considerată un diuretic natural, fapt ce poate ajuta la atenuarea balonării.

7. Ghimbirul, inamicul tulburărilor digestive

Ghimbirul este o plantă cunoscută pentru capacitatea sa de a calma tulburările digestive.

De exemplu, cercetările arată că ghimbirul ar putea accelera tranzitul intestinal, prevenind, astfel, balonarea.

8. Kombucha, sursă de probiotice

Kombucha este o băutură fermentată obținută, de obicei, din ceai negru sau verde.

Ca și alte alimente fermentate, kombucha este bogată în probiotice și susține buna funcționare a digestiei. De asemenea, vă poate menține hidratat, iar antioxidanții din ea ajută la combaterea balonării.

Totuși, nu faceți abuzuri, deoarece kombucha este o băutură fermentată, iar dacă bei prea mult te poate balona.

9. Bananele previn retenția de apă

Bananele sunt foarte hrănitoare și o sursă excelentă de fibre, cu 3 g de fibre găsite într-o banană medie (118 g).

În plus, bananele sunt bogate în potasiu, un nutrient care susține un echilibru sănătos al fluidelor. La rândul său, acest lucru poate preveni balonarea și retenția de apă.

10. Papaya, sursă de fibre

Papaya este un fruct tropical cunoscut pentru aroma sa dulce și textura netedă, cremoasă.

Nu numai că are un conținut ridicat de apă, dar oferă și o mulțime de fibre.

De asemenea, conține o enzimă numită papaină, care ajută organismul să descompună aminoacizii. Acest lucru ajută la menținerea unei digestii sănătoase și poate ține balonarea la distanță.

11. Sparanghelul menține sănătatea sistemului digestive

Sparanghelul este o sursă excelentă de fibre, oferind aproape 3 g în fiecare cană (134 g) porție. De asemenea, conține o cantitate bună de inulină, o fibră prebiotică găsită în diverse alimente.

Studiile arată că inulina poate sprijini sănătatea sistemului digestiv, asigură un tranzit intestinal normal și poate ajuta la prevenirea balonării și constipației.

12. Ovăzul, consumat la micul dejun, face minuni

Savurarea unui bol cu ​​fulgi de ovăz dimineața poate fi o modalitate ușoară și eficientă de a lupta împotriva balonării.

Acest lucru se datorează faptului că ovăzul este bogat în fibre:  4 g în fiecare porție de 1/2 cană (40 g). În plus, ovăzul conține un anumit tip de fibră numită beta glucan, care are proprietăți antiinflamatorii puternice.

13. Ananasul combate tulburările digestive

Ananasul este un fruct tropical, bogat în vitamina C, mangan și vitamine din grupul B. Ananasul conține și bromelaină, o enzimă care a fost folosită de mult timp în medicina tradițională pentru a trata tulburările digestive.

În unele studii, s-a demonstrat că bromelaina luptă împotriva inflamației, ceea ce ameliorează probleme precum balonarea și retenția de apă.

14. Turmericul are efect antiinflamator

Turmericul este adesea folosit ca adaos în curry, supe și garnituri.

Conține un compus numit curcumină, care a fost studiat pe larg pentru efectele sale antiinflamatorii.

Potrivit unor cercetări, curcumina poate ajuta la îmbunătățirea sănătății intestinale și la reducerea simptomelor sindromului de colon iritabil. Previne inclusiv gazele, balonare și constipația.

15. Quinoa nu conține gluten și nu balonează

Dacă aveți balonare după ce ați consumat alimente precum paste, biscuiți și pâine, trecerea la cereale fără gluten, cum ar fi quinoa, ar putea fi o variant ce merită încercată.

Consumul de alimente care conțin gluten poate provoca probleme digestive, cum ar fi balonarea persoanelor cu boală celiacă și sensibilitate la gluten non-celiacă.

Quinoa este, de asemenea, o cereală bogată în alți compuși benefici, cum ar fi fibrele și antioxidanții, care ajută la combaterea balonării – chiar dacă nu țineți o dietă fără gluten.

16. Merele ajută digestia

Merele au un conținut ridicat de apă și sunt bogate în potasiu, care susține un echilibru sănătos al fluidelor și te ajută să te hidratezi.

În plus, sunt pline de fibre, conținând aproape 5 g într-un singur măr mediu (200 g).

În special, merele sunt bogate într-un tip de fibre solubile numite pectină, care vă pot ajuta să vă protejați microbiomul intestinal și vă ajută la digestia alimentelor.

17. Rubarba, un laxativ natural

Deși este adesea adăugată în dulciuri, precum plăcinte, prăjituri și chiar în chipsuri, rubarba nu este un fruct. Mai degrabă, este o legumă cunoscută pentru tulpinile sale comestibile.

Rubarba conține senozidă, un compus care inhibă transportul apei de la nivelul luminal la partea vasculară a colonului, acționând ca un laxativ natural pentru a stimula mișcările intestinale.

În plus, poate ajuta la creșterea aportului de fibre, cu peste 2 g de fibre în fiecare cană (122 g) de tulpină de rubarbă.

18. Kiwi reduce simptomele digestive

Kiwi este un fruct popular bogat în câțiva nutrienți cheie, inclusiv fibre și potasiu.

De asemenea, conține actinidină, o enzimă care poate ajuta la îmbunătățirea digestiei și la accelerarea golirii stomacului.

Ca atare, kiwi poate ajuta la reducerea simptomelor digestive precum balonarea, durerile de stomac și constipația.

19. Ceaiul de mentă, leacul afecțiunilor digestive

Ceaiul de mentă este utilizat pe scară largă pentru a trata o serie de afecțiuni digestive.

De asemenea, s-a demonstrat că uleiul de mentă, în special, reduce inflamația și tratează simptomele sindromului de colon iritabil, cum ar fi durerea de stomac, constipația și balonarea. În plus, poate ajuta la prevenirea spasmelor musculare din stomac și intestine, ceea ce ar putea ajuta, de asemenea, la prevenirea balonării.

20. Feniculul are proprietăți antispatice

Strâns legat de legume precum morcovul, țelina și pătrunjelul, feniculul este cunoscut pentru aroma sa distinctă asemănătoare lemnului-dulce.

Interesant este că feniculul și semințele sale posedă proprietăți antispastice, ceea ce înseamnă că pot ajuta la relaxarea mușchilor din tractul intestinal pentru a oferi ameliorarea gazelor și a balonării.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *