Alimentele cele mai sărace în carbohidrați, recomandate diabeticilor. Sunt bogate în fibre și încetinesc creșterea glicemiei

morcovi, sanatate, morcovi baby, beneficii Sursa foto: Pixabay / Couleur

Persoanele cu diabet au nevoie să acorde o atenție deosebită alimentației lor. Astfel, ei trebuie să aleagă alimente sărace în carbohidrați, însă în general, aceste alimente sunt considerate a fi mai puțin gustoase. Dar există și alimente cu un conținut mic de carbohidrați, care pot fi foarte gustoase.

Alegerea legumelor cu conținut scăzut de carbohidrați pentru persoanele cu diabet poate oferi opțiuni alimentare sănătoase și delicioase, menținând sau chiar scăzând nivelul zahărului din sânge. Multe legume nu numai că au un conținut scăzut de carbohidrați, dar oferă și alte beneficii valoroase pentru sănătate.

Spanacul

Spanacul este o legumă cu conținut scăzut de carbohidrați, foarte bogată în nutrienți, excelent pentru persoanele cu diabet. O cană de spanac are 6,7 grame de carbohidrați când este gătit și 1 gram când este servit crud. De asemenea, conține magneziu, un mineral care ajută la producerea unei substanțe chimice numite insulină, care gestionează nivelul zahărului din sânge. Studiile au asociat nivelurile mai scăzute de magneziu cu diabetul.

Roșiile

Roșiile sunt foarte bune pentru sistemul cardiovascular. Un studiu arată că consumul a 200 de grame de roșii crude pe zi poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale la persoanele cu diabet. O cană de roșii feliate are 7 grame de carbohidrați, în timp ce 1 cană de roșii fierte are 9,6 grame.

Morcovii

Morcovii au puțin mai mult zahăr decât alte legume, de aceea a fost un aliment destul de controversat. Cu toate acestea, morcovii sunt săraci în carbohidrați și oferă alte beneficii pentru sănătate pentru persoanele cu diabet. O jumătate de cană de morcovi fierți are aproximativ 6 grame de carbohidrați, în timp ce un morcov crud are 4,8 grame.

Morcovii au, de asemenea, o mulțime de fibre, ceea ce este important pentru persoanele cu diabet, deoarece dau sațietate pentru o perioadă mai lungă și nu cresc glicemia. Cu 5 grame de fibre pe cană, morcovii vă oferă aproximativ 18% din necesarul zilnic de fibre.

Broccoli

Broccoli are un conținut scăzut de carbohidrați și de calorii și cel mai bine este să fie gătit la abur, pentru a-și păstra nutrienții. O cană de broccoli crud are 4,7 grame de carbohidrați, o jumătate de cană de broccoli gătit are 7 grame.

Printre cele mai bune legume cu conținut scăzut de carbohidrați pentru persoanele cu diabet, broccoli poate avea efecte pozitive asupra glicemiei. Cercetările arată că consumul de broccoli poate îmbunătăți rezistența la insulină, ceea ce permite organismului să transforme zahărul în energie fără probleme.

Varza

Indiferent dacă o mănânci murată sau crudă într-o salată, varza poate oferi o mulțime de beneficii pentru sănătate. O cană de varză roșie are 10,3 grame de carbohidrați când este gătită și 6,6 grame când este servită crudă.

Multe studii arată că această legumă poate scădea zahărul din sânge, deoarece varza conține substanțe chimice numite compuși bioactivi care au un efect pozitiv asupra funcțiilor organismului, cum ar fi metabolismul.

Ceapa

Ceapa este un ingredient sănătos care adaugă aromă oricărui tip de mâncare. Când este gătită, o cană de ceapă are 10,1 grame de carbohidrați, în timp ce 1 cană de ceapă crudă are 10,7 grame.

Ceapa conține, de asemenea, quercetină, o substanță chimică găsită în plante care reduce inflamația. Cercetările dezvăluie că quercetina poate avea efecte pozitive împotriva diabetului, arătând chiar rezultate similare cu medicamentele eliberate pe bază de rețetă.

Ridichile

Ridichile pot fi mai mult decât un adaos crocant și acidulat la o salată. Cercetările arată că acestea pot reduce cantitatea de zahăr pe care o asimiliează corpul. Acest lucru se datorează nivelurilor lor ridicate de antioxidanți, substanțe care luptă sau repară deteriorarea celulelor. Cercetătorii văd remediile pe bază de plante, cum ar fi ridichile, ca o alternativă bună la medicamentele eliberate pe bază de rețetă, care pot avea efecte secundare precum greața și iritația stomacului.

Ridichile fac și garnituri apetisante pentru salate și alte rețete. O cană de ridichi crude conține 4 grame de carbohidrați.

Dovlecelul

O cană de dovlecel conține doar 10 grame de carbohidrați și o mulțime de fibre, ceea ce îl face printre cele mai bune legume pentru persoanele cu diabet. Această cantitate mare de fibre determină o eliberare lentă a zaharurilor în corp, ceea ce scade glicemia generală, potrivit Medicinenet.

Vinete

Vinetele pot fi prăjite, gătite la abur sau coapte O cană de cuburi de vinete fierte conține 8,3 grame de carbohidrați.

La fel ca ridichile, vinetele sunt, de asemenea, bogate în antioxidanți. Un studiu recent arată că acești antioxidanți ar putea ajuta la reducerea zahărului din sânge, deși sunt necesare mai multe cercetări pentru a înțelege efectele lor asupra persoanelor cu diabet.

Sucul de sfeclă

Sfecla poate părea tare și crocantă la exterior, dar odată ce este gătită, sfecla se transformă într-o masă moale. De asemenea, are un conținut scăzut de carbohidrați. O sfeclă gătită are 5 grame de carbohidrați și este bogată în compuși bioactivi. Cercetătorii cred că sucul de sfeclă în special poate fi promițător pentru controlul zahărului din sânge și producția de insulină.

Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles are beneficii cardiovasculare pentru persoanele cu diabet. Asta pe lângă faptul că este o legumă cu conținut scăzut de carbohidrați. Cercetările arată că acestea pot scădea colesterolul, mai ales atunci când sunt gătite la aburi. Ca și dovleceii, au și multe fibre.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Pixabay / Couleur

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *