Mai puțin ulei de măsline în Italia/Creșterile cantitative din alte țări conduc însă la un plus de 23% la nivel mondial

ulei de masline, italia, spania, grecia Mareefe

Producția de ulei de măsline din Italia este în scădere cu – 32 % față de anul trecut, în timp ce Spania ar urma să obțină cu 58% mai mult decât în 2023, informează publicația Agricultura.

Primele estimări privind campania 2024/25 – menționate în raportul Ismea mercati (ulei de măsline – septembrie 2024) – indică o creștere cu 23% a volumelor la nivel mondial față de cele 2,5 milioane de tone din campania precedentă, însă acest rezultat este departe de așteptările inițiale și vine cu o revizuire în jos față de proiecțiile din primăvară.

Producția de ulei de măsline pentru sezonul 2024-2025 este estimată la 3,1 milioane de tone, în linie cu media ultimelor șase campanii de recoltare, care au fost afectate de lipsa producției din ultimele două campanii de recoltare.

Primele estimări pentru Spania se situează între 1,3 și 1,4 milioane de tone de ulei de măsline. După doi ani dezastruoși din cauza secetei, volumele spaniole revin aproape la normal. Pentru aproape toți principalii competitori, totuși, campania care a început la 1 octombrie pare să fie mai abundentă decât cea anterioară, începând cu Turcia, care ar putea ajunge la 340 de mii de tone (+61,9%). 

Așteptările sunt pozitive și pentru Tunisia (+57,5%) și Grecia (+61,3%), în timp ce pentru Portugalia este estimată o producție stabilă (+1,3%).

Situația este diferită pentru Italia, singura dintre marile țări producătoare care are o producție inferioară față de campania precedentă: de la 328 de mii de tone în campania 2023/24, la 224 de mii de tone în campania curentă (2024/25), conform estimărilor.

Între timp, piața se închide cu rezerve care, pentru Uniunea Europeană, nu au fost atât de scăzute în cel puțin ultimele campanii: 360 de mii de tone în 2023/24, în timp ce în 2018/19 rezervele erau de 783 de mii de tone.

Această variabilă va fi de asemenea deosebit de importantă în calculul total al disponibilităților cu care va trebui să se confrunte piața în campania care urmează să înceapă.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *