EXCLUSIV: Piața de hrană pentru bebeluși din România va încheia anul cu o valoare de 540 de milioane de lei, în creștere cu 7% față de 2023 / Cum afectează domeniul scăderea ratei natalității, migrația familiilor și alăptatul la sân – raport

mancare-bebe Sursa foto: Pixabay / PNG Wing (colaj G4Food)

Vânzările din România, în retail și la prețul recomandat de producători, de hrană pentru bebeluși vor fi în 2024 de 540 de milioane de lei, în creștere cu 7% comparativ cu 2023, potrivit raportului „Baby Food in Romania”, realizat de Euromonitor, care a oferit, pentru G4Food, informații cheie din cercetare. Totuși, în volum vânzările sunt în scădere din cauza prețurilor mai mari sau a migrației familiilor tinere.

În 2024, vânzările de alimente pentru copii au rămas puternic influențate de costul ridicat al vieții în România, potrivit analiștilor Euromonitor. „Deși inflația a început să scadă, costurile de distribuție și producție au rămas ridicate, în conformitate cu costurile ridicate ale energiei și combustibilului. Companiile au avut de suferit din cauza inflației în multe țări, deoarece majoritatea produselor sunt importate. Ca o consecință, prețurile unitare medii au continuat să crească în 2024, ceea ce a dus la scăderea în continuare a vânzărilor în volum”, transmite raportul.

Sursa foto: Euromonitor

Alți factori care au influențat piața sunt scăderea ratei natalității, migrația familiilor tinere și un sprijin mai bun pentru alăptarea copiilor până la vârsta de șase luni. „Alăptarea la sân este din ce în ce mai răspândită datorită recomandărilor medicilor de familie și a publicității la televizor și pe rețelele de socializare, care o prezintă ca fiind cea mai bună opțiune pentru sănătatea și bunăstarea copiilor”, arată raportul.

Vezi detalii

Cel mai mare jucător pe piața locală de alimente pentru bebeluși este compania Nestle România SRL, ale cărei branduri au o cotă de piață în retail de 41%.

Citește și: EXCLUSIV: Top 3 cele mai populare branduri de hrană pentru bebeluși de pe piața locală. Doi giganți internaționali își vor consolida poziția în următorii ani / De ce în România ar putea crește rata natalității

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *