Nan, Aptamil și Hipp sunt cele mai populare trei branduri de hrană pentru bebeluși de pe piața din România, potrivit raportului „Baby Food in Romania”, realizat de compania de cercetare a pieței Euromonitor International, care a oferit pentru G4Food informații cheie din studiu. Nan are o cotă de piață de 32%, Aptamil de 26,9%, iar Hipp de 9,3%. Datele sunt valabile pentru produsele vândute în retail, la prețurile recomandate de producători.
Cercetarea notează că alimentele pentru copii nu pot fi întotdeauna înlocuite cu ușurință cu alternative și, prin urmare, categoria este de așteptat să înregistreze o creștere solidă a volumului în perioada următoare. Ca valoare, vânzările din România de alimente pentru bebeluși vor atinge în 2024 nivelul de 540 de milioane de lei, în creștere cu 7% comparativ cu 2023.
„Produsele vor continua să fie importate, prețurile fiind astfel influențate de inflația externă și rata de schimb a monedei naționale față de euro”, arată raportul.
Nan aparține companiei Nestlé, iar Aptamil aparține Nutricia, o companie a grupului Danone. Hipp Holding este un producător elvețian de alimente și produse de îngrijire personală pentru bebeluși.
Cele mai populare branduri de hrană pentru bebeluși din România:
Toate cele trei mărci de pe podium vor urma un trend ascendent în următorii cinci ani în România, potrivit estimărilor Euromonitor.
„Jucătorii internaționali vor continua să domine piața de hrană pentru bebeluși pe perioada de prognoză, cu Nestlé România SRL și Danone Producție și Distribuție de Produse Alimentare (PDPA) SRL deținând cea mai mare parte a cotei valorice. Nestlé România este de așteptat să se claseze pe primul loc datorită moștenirii puternice în domeniul alimentelor pentru copii și extinderii distribuției de la farmacii la canalele moderne, cu accent pe pătrunderea în hipermarketuri și supermarketuri”, transmite raportul.
În ceea ce privește challengerul Danone, analiștii companiei se așteaptă ca acest jucător să se mențină aproape în urma Nestlé.
Potrivit estimărilor Euromonitor, în România ar putea crește rata natalității în perioada următoare: „Incertitudinile economice pot stimula tinerii români să rămână în țară sau chiar să se întoarcă în România din străinătate, ceea ce ar putea crește rata natalității.”