VIDEO | „Ladies&Business”, Episodul 4 | Ana Maria Mircea a ridicat cârnații de pleșcoi și babicul de Buzău la rang de fine dining: „Este păcat să nu valorifici tezaurul gastronomic local atunci când ieși la restaurant. Există un potențial nevalorificat în satele tradiționale”

Ana Maria Mircea, fondatoarea restaurantului Dacia Romanian Dining Sursa foto: colaj G4Food

Antreprenoarea Ana Maria Mircea a ridicat cârnații de pleșcoi și babicul de Buzău la rang de fine dining. „Este păcat să nu valorifici tezaurul gastronomic local atunci când ieși la restaurant”, spune fondatoarea restaurantului Dacia Romanian Dining din Buzău.

În luna iunie, secțiunea „Ladies&Business” își îndreaptă atenția spre industria HoReCa, aducând în prim-plan povestea unei antreprenoare care a transformat bucătăria românească într-o experiență gastronomică de fine dining, cu rădăcini locale și viziune internațională.

„Ne-am dorit să spunem povestea gastronomică nu doar papilelor gustative, ci și sufletului”

Restaurantul Dacia Romanian Dining, fondat în 2021 de antreprenoarea Ana Maria Mircea, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 800.000 de euro și estimează o creștere de 20% pentru 2025, atât pe segmentul de evenimente și întâlniri formale, cât și pe zona de consumatori locali.

„Restaurantul a fost conceput ca o experiență multisenzorială, care pune în valoare gastronomia românească reinterpretată”, a declarat Ana Maria Mircea într-un interviu acordat G4Food. Conceptul restaurantului are la bază produse tradiționale atestate, precum babicul de Buzău și cârnații de Pleșcoi, integrate în meniuri contemporane inspirate din bucătăriile italiană și franceză. „Ne-am dorit să spunem povestea gastronomică nu doar papilelor gustative, ci și sufletului, să ducem consumatorul într-o poveste completă”, a explicat fondatoarea.

Restaurantul din Buzău funcționează pe un model integrat: carnea provine din carmangeria familiei, iar restul ingredientelor sunt aduse de la producători locali, consolidând astfel legătura cu terroir-ul zonei. „Este păcat să nu valorifici tezaurul gastronomic local atunci când ieși la restaurant”, a subliniat Ana Maria Mircea.

Platou aperitive Dacia Romanian Dining
Sursa foto. Dacia Romanian Dining

„Există un potențial nevalorificat în satele tradiționale și în comorile ascunse ale locurilor”

Printre preparatele reprezentative se numără tăițeii cu babic și brânză de Horezu, reinterpretarea locală a pastelor Carbonara, și orezul cu cârnați de Pleșcoi și petale de roșii uscate — un omagiu adus risotto-ului clasic, dar cu specific românesc. Deserturile au și ele o notă identitară: „Inima Reginei Maria este un exemplu de desert emblematic inspirat din meniurile regale și monahale românești”.

În planurile de viitor, Dacia Romanian Dining explorează posibilitatea unei francize integrate cu băcănii, care să promoveze produsele locale în întreaga țară. „Am pregătit un concept special, pe care îl vom lansa la momentul potrivit. Este vorba de o franciză care combină restaurantul cu o băcănie autentică, oferind produse tradiționale cu rețetă curată, fără aditivi și conservanți”, a mai spus antreprenoarea.

În plus, Ana Maria Mircea consideră că agroturismul ar putea fi un motor esențial pentru dezvoltarea economică a zonelor rurale: „Există un potențial nevalorificat în satele tradiționale și în comorile ascunse ale locurilor. Cu viziune și determinare, putem transforma aceste locuri în destinații de poveste”.

Pentru a sprijini antreprenoriatul românesc, Ana Maria Mircea atrage atenția și asupra necesității unui cadru mai clar și mai riguros pentru deschiderea unei afaceri: „Mi-aș dori un nivel minim de competențe și o taxă mai mare de deschidere a unei societăți, pentru ca antreprenorii să fie cu adevărat pregătiți să contribuie la dezvoltarea economiei locale și să nu rămână doar la un nivel comercial”.

Acest text a fost scris cu ajutorul Vatis Tech

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *