Studiu recent: cele mai sănătoase 5 alimente din lume. La unele dintre ele putem avea ușor acces

linte alimente sănătoase alimentație sănătoasă cele mai sănătoase alimente pixabay.com

Alimente sănătoase, cele mai sănătoase? Conform unui studiu recent din American Journal of Public Health, există cinci alimente care mâncate cu regularitate, pot contribui la îmbunătățirea stării de sănătate, fizică și mentală. Accesul la ele e la îndemâna oricui.

Uleiul de măsline

Conform studiului american citat de Cook, suplimentul gastronomic al ziarului Corriere della Sera, primul pe lista celor mai sănătoase alimente este uleiul de măsline. Un pilastru al dietei mediteraneene, bogat în grăsimi nesaturate și antioxidanți. Cunoscut pentru beneficiile sale asupra sănătății inimii și sistemului cardio-vascular, a fost demonstrat să poate îmbunătăți inclusiv sănătatea cerebrală și reduce riscul bolii Alzheimer. Are și proprietăți antiinflamatorii importante.

Lintea

Un aliment de bază în bucătăria multor popoare, sunt apreciate pentru conținutul lor proteic important și cantitatea însemnată de fibre, care ajută digestia și menținerea glicemiei sub control. Conțin cantități considerabile de fier, potasiu, acid folic, care ajută sănătatea sistemului nervos.

Consumul de linte  – un aliment foarte versatil și ușor de gătit – poate contribui la reducerea riscului de probleme cardiace, dar și a celui de diabet 2. În plus, conferă sațietate și, pe cale de consecință, pot ajuta la scăderea în greutate.

Iaurtul grecesc

Este cunoscut pentru înaltul său conținut proteic și pentru prezența probioticelor, care ajută la  menținerea eficacității florei intestinale. Este și bogat în calciu și poate ajuta sănătatea oaselor, dar conține și vitamine din grupul B, care contribuie la metabolismul energetic.

În sinteză, iaurtul grecesc poate contribui la scăderea în greutate, la îmbunătățirea digestiei și întărirea sistemului imunitar.

Soia

Soia, un aliment din familia leguminoaselor, poate furniza un complex proteic important organismului, esențial pentru creșterea și repararea țesuturilor. Totodată, este și o importantă sursă de omega-3, fibre și hormoni estrogeni, care pot contribui la reducerea riscului de cancer la sân și la prostată.

În plus, este asociată cu îmbunătățirea funcției cardiace datorită capacității sale de scădere a colesteolului rău din sânge (LDL). Specialiștii recomandă în general consumul e soia cât mai puțin prelucrată și din surse non OGM.

Kimchi

Este un preparat tradițional corean pe bază de alimente vegetale fermentate condimentate cu arome precum usturoi, ardei iute, ghimbir. Procesul de fermentație le transformă în alimente bogate în probiotice și ajută sistemul imunitar. Este și o sursă importantă de vitamine A, B, C, săruri minerale precum calciu și fier. Consumul de kimchi este asociat în general cu o reducere a riscului de obezitate, diabet și probleme cardiovasculare.

Nu este specific dietei europene și cu greu poate fi găsit în comerț, dar se poate prepara la domiciliu.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

pixabay.com

Comentarii

  1. Kimchi romanesc = muraturi fermentate natural, in apa si sare, fara otet. Dar e mai simplu sa promovezi produse straine, ca deh, in Romania nimic nu mai e bun.

  2. Și peștele? Dar varza murată? Avocado, conopida, broccoli, ardeiul gras, roșiile, ouăle și carnea de calitate? Polenul, păstura, mierea, fructele de pădure etc?
    Nu există primele 5 alimente sănătoase. Cei care sunt amatori de clasamente vor avea opțiuni subiective. “Primele 5” vor diferi foarte mult de la unul la altul.
    În ce privește soia, cum o consumă europenii, nu este deloc sănătoasă, ci dimpotrivă.
    Japonezii o prepară să devină sănătoasă sub formă de tofu. Ea are nevoie de un timp îndelungat de fermentație, proces ce îi conferă probiotice și anihilează toxinele ce le conține. Tofu de pe piața europeană numai tofu nu e. Nu este preparată prin fermentație, nu are probiotice și nu are anihilate substanțele toxice ce le conține.
    Cheia sănătății este diversitatea, calitatea și ponderarea alimentară împreună cu mișcarea într-un mediu curat și o viață cu mai puțin stres, cu o atitudine optimistă. Lucruri greu realizabile astăzi. Când acestea nu le putem avea, detoxifierea periodică sub îndrumare calificată ajută foarte mult.

    • ai mai vazut tu iaurt sau lapte natural in magazine?
      doar la coada vaci la țaran mai gusti lapte si branza naturala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *