Piața globală a alimentelor ecologice, în creștere până în 2031/Fructele și legumele, cele mai cerute

alimente ecologice, sanatate, fructe, legume foto: Pixabay

Piața globală a alimentelor organice ar putea avea o creștere substanțială, potrivit rezultatelor unei cercetări de piață efectuată de Meticulous Research, informează Frozen Food Europe. 

Este de așteptat  ca sectorul să atingă, la nivel mondial, o valoare de 324,1 miliarde de dolari americani, până în 2031, cu o rată anuală de creștere ( CAGR/Compound annual growth rate ) de 10,1%, în următorii ani. Valoarea financiară globală a fost în 2022, de 181.5 de miliarde de dolari americani.

Mai mulți factori vor influența această expansiune a pieței: un număr tot mai mare de consumatori preocupați de sănătate, cererea în creștere pentru produse cu etichetă curată ( ecologică, impact redus sau chiar zero asupra mediului înconjurător, amprentă de carbon minimă ) și sprijinul organizațiilor guvernamentale și non-guvernamentale pentru agricultura ecologică. 

În plus, experții anticipează că schimbarea stilurilor de viață și creșterea veniturilor vor crea oportunități suplimentare pentru dezvoltarea pieței produselor ecologice.

Raportul împarte piața în funcție de tipul produselor, fructele și legumele fiind de așteptat să dețină cea mai mare cotă de piață: 27,7%, în 2024. Se așteaptă, de asemenea, ca acest segment să aibă cea mai mare rată de creștere anuală, în perioada de prognoză. 

Expansiunea rapidă a acestei categorii ( fructe și legume ) este atribuită preocupărilor pentru sănătate și bunăstare în creștere, cererii tot mai mari de produse organice proaspete și unei oferte de fructe și legume organice tot mai variată,  pe diverse canale de vânzare.

În ceea ce privește canalele de distribuție, comerțul electronic va avea cea mai rapidă creștere, cu un CAGR de 15,3%, în perioada de prognoză. 

Această evoluție este determinată de comoditatea cumpărăturilor online, reduceri mai mari de prețuri în comparație cu magazinele fizice, preferință în creștere pentru oferte personalizate și posibilități mai mari de selecție a produselor.

Totodată, alimentele organice neprocesate sunt de așteptat să domine piața. Această tendință este atribuită unei clientele vegetariene în creștere, cererii tot mai mari pentru produse ecologice minim procesate și preocupării consumatorilor cu privire la aditivii din alimentele procesate.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *