Ministrul agriculturii, Adrian Oros, afirmă că ”avem o slabă promovare a produselor româneşti”; de la bugetul european au fost alocate însă milioane de euro în acest scop

Încă 1.500 de euro pentru cultivatorii de tomate și de usturoi! Motivul invocat de Ministerul Agriculturii? Au crescut costurile de producție din cauza războiului din Ucraina Încă 1.500 de euro pentru cultivatorii de tomate și de usturoi! Motivul invocat de Ministerul Agriculturii? Au crescut costurile de producție din cauza războiului din Ucraina

”Avem o slabă promovare şi un grad redus de comercializare a produselor locale şi a celor româneşti”, a afirmat ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, în cadrul videoconferinţei “Afaceri în agricultură”, organizată de Grupul de presă Bursa, citat de Agerpres.

Afirmația ministrului este derutantă, fiindcă unul dintre obiectivele ministerului este: ”creșterea competitivității produselor agroalimentare și pescărești românești pe piața europeană și globală în vederea echilibrării balanței comerciale agroalimentare, inclusiv prin acțiuni specifice de informare, organizare, participare, coordonare a operatorilor economici pentru facilitarea accesului pe piețele externe” HG 235/2019.

Mai mult, din bugetul european, prin CHAFEA ( Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency/ Agenția Executivă pentru Consumatori, Sănătate și Alimentație ) au fost alocate sume semnificative de bani pentru ca beneficiarii din România să promoveze pe piața internă, piața europeană și piața extra-comunitară produsele agro-alimentare românești.

Lanatulalimentar.ro a inventariat campaniile de promovare finanțate cu bani europeni și derulate de beneficiari din România, uneori în parteneriat cu beneficiari din alte state europene. Aceștia sunt: Asociația Operatorilor din Agricultura Ecologică din România, pe scurt BIO ROMANIA, Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu din România, Organizația Interprofesională Națională Prodcom Legume-Fructe din România, Romconserv SA, Asociația Națională a Producătorilor de Legume în Sere, Solarii și Câmp LEGROM. Suma totală acordată până în prezent este de câteva milioane de euro.

Citiți AICI articolul dedicat acestui subiect.

Desigur, și de la bugetul național au fost alocați bani pentru promovarea produselor agro-alimentare românești. Ar fi oportun ca ministerul să facă publice sumele acestea și beneficiarii lor.

Pe scurt: câți bani au fost alocați din bugetul public, național și european, pentru promovarea produselor agro-alimentare românești, cine i-a încasat și cum i-a cheltuit.

Încă 1.500 de euro pentru cultivatorii de tomate și de usturoi! Motivul invocat de Ministerul Agriculturii? Au crescut costurile de producție din cauza războiului din Ucraina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *