În plină caniculă, nutritioniștii ne dezvăluie ce alimente ne ajută să nu ne fie afectată inima

alimente Sursa foto: Pexels

Pe măsură ce temperaturile tind către 40 de grade Celsius și canicula ne dă bătăi de cap, iată că și alegerile alimentare trebuie adaptate sezonului. Potrivit news.llu.edu, există o serie de alimente care ne ajută, în așa fel încât inima să nu aibă de suferit de pe urma caniculei.

Dieteticianul Julianne Penner, de la Institutul Internațional al Inimii, din cadrul Universității Loma Linda, spune că vremea și alegerile alimentare nu sunt singurele schimbări pe care oamenii le experimentează vara. Ea este de părere că este posibil să observi și fluctuații ale apetitului, iar cunoașterea nevoilor corpului tău și adoptarea unei alimentații corecte, pe timp de vară, ajută la menținerea sănătății, din punct de vedere cardiovascular.

Două mese pe zi susțin sănătatea inimii, în plină caniculă

Pofta de mâncare scade, în mod natural, vara, iar acest lucru este normal. Este benefic pentru majoritatea oamenilor să aibă două mese pe zi, acum în plină caniculă. Dacă stai 16 ore fără să mănânci, corpul tău se poate autovindeca, își revine la normal într-un mod semnificativ, ceea ce contribuie la sănătatea inimii.

Ce înseamnă autovindecare

  • Arderea grăsimilor
  • Îmbunătățirea energiei
  • Reducerea inflamației
  • Odihnă digestivă
  • Îmbunătățirea sensibilității la insulină
  • Reducerea riscului de boli cronice

Reguli alimentare pe timp de vară

  • Alege cu grijă hidratarea. Deshidratarea poate provoca presiune asupra inimii și chiar reduce circulația și volumul sângelui din corpul tău. Trebuie să te hidratezi suficient de bine cu apă, atât  între mese, cât și pe tot parcursul zilei pentru a-ți menține inima sănătoasă.
  •  Alege antioxidanți. Antioxidanții au capacitatea de a preveni formarea plăcii (acumularea de grăsimi, colesterol, calciu și alte substanțe în sânge) pe pereții arterelor. Include în meniu  ingrediente care luptă împotriva formării plăcilor de aterom, precum: oregano, scorțișoară, maghiran și mentă. În special  menta este foarte ușor de folosit, atât sub formă de ceai, cât și adăugată în  smoothie-uri sau alte băuturi sănătoase.
  •  Alege alimente bogate în minerale și electroliți. Trebuie să alegi alimente bogate în minerale și/sau electroliți, deoarece au ingrediente care ajută la menținerea sănătății cardiovasculare. În special, alimentele bogate în potasiu, magneziu și calciu sunt foarte eficiente. Potasiul ajută la menținerea unui ritm cardiac normal, reduce contracțiile musculare și ajută la metabolizarea  glucozei. Magneziul ajută la relaxarea musculară și la producerea de energie. De asemenea, calciul ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge. Alimente bogate în aceste minerale sunt: migdale, caju, smochine, curmale, avocado, pătrunjel, tofu și legumele cu frunze verzi.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Pexels

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *