Experți locali în gastronomie lansează un proiect alternativ de brand de țară: „We are Romania, you are welcome!”

we are Romania, you are welcome, brand de tara, romania, gastronomie Sursa foto: Dreamstime

Mai mulți experți locali în gastronomie – printre care se numără Cosmin Dragomir și Cezar Ioan, cei care au provocat adoptarea de către Parlament a „Zilei naționale a gastronomiei și vinurilor din România” – anunță un proiect alternativ de brand de țară: „We are Romania, you are welcome!”

Dragomir și Ioan au inițiat mișcarea #WeAreRomania #YouAreWelcome împreună cu antreprenorul Cătălin Mahu. Aceasta se derulează prin asociația culturală Curaj Înainte și pune în prim-plan, potrivit unui comunicat primit de G4Food, „o Românie plină de gust și bucurie de a trăi, primitoare și apetisantă, care merită descoperită”.

Lor li s-au alăturat și alți specialiști din diferite domenii, care aduc plusvaloare inițiativei: Ștefan Chirițescu (strategii de marketing), Carmina Nițescu (turism), Adriana Sohodoleanu (gastronomie), Adelina Boboc (comunicare) și Mihnea Dumitru (societate civilă).

„You Are Welcome – idee materializată pentru început sub forma unui think tank și a platformei de comunicare online în limba engleză WeAreRomania.com – pune la dispoziție un vector de comunicare pentru diferite demersuri organizate de către fondatori, precum festivaluri culinare, conferințe, filme de prezentare, trasee de oenogastroturism, publicistică de profil. La fel de binevenite sunt și acțiunile întreprinse de diferite alte entități cu scopuri similare”, potrivit comunicatului.

Inițiatorii mișcării susțin că aceasta „este un demers privat, voluntar”, prin care este suplinită „lipsa interesului autorităților sau amatorismul dovedit de mult prea multe ori în promovarea României turistice în afara țării”.

De promovarea prin intermediul acestei platforme pot beneficia antreprenorii locali care contribuie la dezvoltarea comunităților, asociațiile de promovare a unor concepte pretabile temei generale, dar mai ales Organizațiile de Management de Destinație și alte instituții cu scopuri similare. „Propunerile sunt trecute prin filtrul editorial al echipei WeAreRomania.com și promovate în funcție de oportunitate și de ritmul de dezvoltare a proiectului. Serviciul este gratuit în limita disponibilității echipei coordonatoare”, arată fondatorii #WeAreRomania #YouAreWelcome.

Fondatorii proiectului au dat exemple de informații false apărute despre gastronomia din România: „Dacă nu vorbim noi, în cunoștință de cauză, despre valorile culturii gastronomice românești, vor continua să o facă alții și vom ajunge ca România să fie cunoscută prin enormități precum ‘ciorbă rădăuțeană din porcușori de Guineea’, ‘tofu ca antreu tradițional românesc’, ‘crab de Alaska și somon’ în rețete autohtone cu vechime sau ‘cappuccino de pe vremea lui Dracula’”.

Citește și: Trei specialiști români solicită Amazon să modifice categoria unor cărți despre gastronomia românească de la „Gastronomie” la „Fantasy” / „Ne mândrim cu ciorba rădăuțeană, dar ea nu conține porcușori de guinea”

Sursa foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *