Nestlé România este cel mai mare jucător de pe piața românească de hrană pentru bebeluși, iar compania va încheia anul cu o cotă de piață de 41%, potrivit estimărilor din raportul „Baby Food in Romania”, realizat de compania Euromonitor International, care a oferit, pentru G4Food, informații cheie din cercetare.
Vânzările din România, în retail și la prețul recomandat de producători, de hrană pentru bebeluși vor fi în 2024 de 540 de milioane de lei, în creștere cu 7% comparativ cu 2023.
„Alimentele pentru copii nu pot fi întotdeauna înlocuite cu ușurință cu alternative și, prin urmare, ne așteptăm ca această categorie să înregistreze o creștere solidă a volumului în perioada următoare”, potrivit analiștilor Euromonitor.
Pe locul doi se va situa compania Danone Producție și Distribuție de Produse Alimentare (DPDPA), cu o cotă de piață de 35,2%. Locul trei va fi ocupat de Hipp România (9,3%).
Pe locurile patru și cinci se vor situa Töpfer (6,1%) și Superfood Co (1,1%).
Formula de lapte pentru bebeluși este de departe cel mai popular produs, reprezentând aproximativ 76% din vânzările totale, respectiv 410,6 milioane de lei. Pe locul doi se situează hrana gata preparată (63,3 milioane de lei), iar pe locul trei hrana uscată pentru bebeluși (47,7 milioane de lei).
Potrivit estimărilor Euromonitor, în România ar putea crește rata natalității în perioada următoare: „Incertitudinile economice pot stimula tinerii români să rămână în țară sau chiar să se întoarcă în România din străinătate, ceea ce ar putea crește rata natalității.”
Cererea pentru hrană de bebeluși ar putea fi susținută în perioada următoare în România și de influxul de imigranți veniți din Asia. „Lipsa forței de muncă din România determină migrația tinerilor din Asia, unii dintre aceștia venind cu familii care ar putea susține cererea de alimente pentru copii”, notează raportul.