Cel mai scump cornet de înghețată din Italia costă 70 de euro și se servește în Puglia, într-o cameră specială: „Nu vând doar înghețată, creez emoții” / Ce conține „Sceptrul regelui”

Cel mai scump cornet de înghețată din Italia costă 70 de euro Sursa foto: https://play.rtl.it/

În sudul Italiei, la Ruvo di Puglia, în regiunea Bari, se vinde cel mai scump cornet de înghețată din peninsulă. Se numește „Scettro del re” (Sceptrul regelui) și este creația maestrului gelatier Franco Paparella, proprietarul gelateriei „Mokambo”. Prețul său este de 70 de euro, iar experiența de degustare se desfășoară într-o sală specială, cu participarea personalului, într-un decor intim și aproape ceremonial, conform Corriere de la Serra.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Acest cornet special nu este disponibil la vitrină: trebuie comandat cu cel puțin trei zile în avans. Rețeta este una riguroasă și pornește de la ingrediente atent selecționate: lapte proaspăt de Murgia, ouă de găini crescute la sol și șofran sargol de Mashhad, infuzat timp de ore întregi în lapte. Amestecul este apoi procesat într-o mașină Carpigiani din 1972, una dintre piesele de rezistență ale gelateriei.

„Nu vând doar înghețată, creez emoții”

Înghețata este servită într-un con artizanal, decorat cu pistacchi de Bronte cu denumire de origine protejată (DOP), frișcă proaspătă, zahăr caramelizat și o foiță de aur alimentar de 24 de carate.

Franco Paparella declară: „Nu vând doar înghețată, creez emoții”, subliniind că produsul său este mai degrabă o experiență senzorială, decât un desert obișnuit. Iar pentru cei care vor să trăiască o experiență și mai complexă, gelateria oferă, la prețul de 187 de euro, pachetul The Ultimate Experience: o vizită în laborator, participarea la procesul de preparare și posibilitatea de a-ți personaliza propriul cornet, sub îndrumarea maestrului gelatier.

„Scettro del re” a fost lansat în 2018 și a stârnit de-a lungul timpului atât curiozitate, cât și controverse, din cauza prețului ridicat. Pentru a răspunde criticilor, Paparella a publicat pe site-ul gelateriei o pagină dedicată în care explică filosofia din spatele creației sale. El precizează că nu se adresează unui public elitist, ci „persoanelor curioase cărora le place să descopere arome rafinate și pentru care am creat această experiență”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *