Vinurile spumante din Italia cuceresc piața americană: Exporturi au crescut cu 56% / În primele nouă luni ale acestui an au fost exportați 86,9 milioane de litri de spumante italiene către SUA

Sursa foto: Wikimedia Sursa foto: Wikimedia

Spumantele italiene continuă să câștige teren pe piața din Statele Unite, înregistrând o creștere spectaculoasă de 56% la exporturi în luna septembrie. Această performanță vine după un declin semnificativ de 36% în aceeași lună a anului trecut, conform publicației Agricultura.it.

Conform analizei realizate de Observatorul Vinului al Uniunii Italiene a Vinului (Uiv), în primele nouă luni ale acestui an au fost exportați 86,9 milioane de litri de spumante italiene către SUA, cu 18% mai mult decât cele 73,5 milioane de litri exportați în aceeași perioadă a anului trecut, când piața era în scădere cu 18%. Acest salt semnificativ readuce nivelurile aproape de anii de vârf de după pandemie.

Pe de altă parte, vinurile clasice și cele ușor spumante au înregistrat o creștere modestă de doar 0,7% față de 2023, dar o scădere de 10% față de 2022, cu un total de 170,5 milioane de litri exportați în perioada analizată.

„Privim aceste date cu atenție și prudență” – a declarat secretarul general al Uniunii Italiene a Vinului (Uiv), Paolo Castelletti – „deoarece consumul efectiv de vin italian în SUA, pe care îl monitorizăm prin SipSource, evidențiază în primele 10 luni ale anului o scădere generală de 4,5%; o combinație între o creștere de 2,2% pentru spumante, o scădere de 8,4% pentru vinurile roșii și una de 5,6% pentru vinurile albe. În ceea ce privește posibilele taxe vamale anunțate de președintele Trump”– a adăugat secretarul Uiv –, „singurul lucru cert pentru moment este un avans al pieței care se va manifesta în lunile următoare”.

Deși spumantele rămân „vedeta” pieței, consumul general de vin italian în SUA a scăzut cu 4,5% în primele 10 luni ale anului, fiind afectat de o reducere semnificativă a consumului de vinuri roșii (-8,4%) și albe (-5,6%). În ceea ce privește viitorul, analiștii sunt atenți la posibilele taxe vamale ce ar putea influența piața, deși, pentru moment, efectul imediat constă într-un avans al comenzilor pe termen scurt.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *