Clienții au devenit mult mai atenți la umplerea coșului de cumpărături în supermarket, relevă un studiu al pieței spaniole.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Noi obiceiuri de consum
Căruciorul de cumpărături plin ochi ține deja de trecut. Cel puțin în cazul unui număr mare de consumatori care, din cauza creșterilor puternice de preț din ultimele luni, și-au schimbat comportamentul de cumpărare. Chiar dacă în prezent inflația din Spania s-a stabilizat în jurul valorii de 2%, spaniolii au devenit mult mai atenți și mai calculați.
Cumpărături, mai mult în timpul săptămânii
Un efect vizibil este acela că se fac mai multe cumpărături pe parcursul săptămânii, din mai multe supermarketuri diferite, dar cu volume mai mici de produse. Obiectivul final: un control mai bun asupra a ceea ce se cumpără.
Potrivit celui mai recent studiu despre consum, Balance de la distribución, realizat de consultanța Worldpanel by Numerator (fostul Kantar), deși în ultimul an inflația a fost controlată, prețurile au continuat să crească lună de lună. Aceasta i-a făcut pe clienți să devină mai precauți.
Astfel, consumatorii merg mai des la magazine și fac cumpărături mai mici. Același lucru se observă și în cazul așa-numitelor „mărci proprii” sau „marci de distribuitor”, care continuă să crească, deși într-un ritm mai moderat în lunile ce urmează.
Ce supermarketuri preferă cumpărătorul
În ceea ce privește tipologia magazinelor, raportul arată performanțe bune pentru supermarketurile regionale, în detrimentul hipermarketurilor tradiționale, chiar dacă acestea din urmă au reușit să încetinească declinul din ultimii ani. Se confirmă astfel schimbarea de obiceiuri: magazinele de proximitate, cu produse mai de calitate, câștigă tot mai mult teren.
Datele arată că achizițiile din doar trei categorii de produse au crescut de la 9% la 11%, în timp ce vizitele la supermarket pentru a cumpăra peste 15 categorii au scăzut de la 34% la 31%. Umplerea completă a frigiderului a devenit amintire.
Și fidelitatea a rămas în urmă. Studiul arată că un client trece în medie prin aproape șapte magazine diferite pe parcursul anului pentru a face cumpărături. Mai mult, 13% dintre consumatori merg chiar în două magazine diferite în aceeași zi.