Îți plac gustările dulci sau sărate? Oamenii de știință au dezvăluit ce spune asta despre personalitatea ta/Se pare că persoanele care preferă gustul dulce sunt mai agreabile

Cei care preferă gustul dulce sunt persoane mai agreabile Foto: Dreamstime

Oamenii de știință au dezvăluit elemente despre personalitatea unor persoane, observând dacă preferă gustul dulce sau sărat. Cercetătorii au chestionat oameni din China, Germania, Mexic și SUA despre alegerile lor în ce privește gustările, precum și despre caracteristicile lor cheie. Analiza lor a arătat că, în toate cele patru țări, oamenii care au referat dulciurile au avut tendința de a fi mai agreabili. Descoperirile ar putea explica de ce avem tendința de a descrie oamenii drăguți drept „dulci”, potrivit echipei de la Gettysburg College, scrie Dailymail.

„Asocierea dintre agreabilitate și preferința pentru un gust dulce coincide cu termenii folosiți uneori pentru a descrie oamenii amabili și drăguți, precum și oamenii pe care îi iubim în unele culturi” au scris cercetătorii. Ei se referă la faptul că în engleză se folosește apelativul „Honey” sau „Sugar” care înseamnă miere sau zahăr, pentru persoanele foarte dragi. În limba română avem termenul „Dulceață”.

Primul studiu cu rezultate certe

Și alte studii anterioare au găsit o legătură între preferința pentru alimente dulci și agreabilitate. Cu toate acestea, până acum, a rămas neclar dacă această legătură se aplică sau nu în diferite culturi. Scriind în studiul lor, publicat în Journal of Research in Personality, echipa, condusă de Brian P Meier, a scris: „Deși studiile au găsit o asociere între preferințele pentru gusturi dulci și agreabilitate, lucrările anterioare s-au concentrat pe mostre din S.U.A. Această asociere poate sau nu să apară în mai multe culturi”, au arătat ei.

Vezi detalii

Echipa a înrolat un total de 1.629 de participanți – 373 din China, 471 din Germania, 400 din Mexic și 399 din SUA. În primul rând, participanții au completat un sondaj pentru a evalua nivelul lor de trăsături de personalitate „Big 5” – deschidere, conștiință, agreabilitate, extraversie și nevrotism. Apoi, au completat o „scală de preferințe pentru gust dulce”.

„Aceasta are zece articole (bomboane, caramel, prăjitură de ciocolată, miere, înghețată, sirop de arțar, pere, stafide, căpșuni și zahăr) pe care oamenii le evaluează preferința pentru utilizarea de la 1 (nu le place foarte mult) la 6 (foarte mult)”, au explicat cercetătorii.

Cei care preferă dulcele sunt mai plăcuți

De asemenea, participanții au fost rugați să-și evalueze preferințele pentru alimente dulci, acrișoare, sărate, amare și picante.

Rezultatele au arătat că, în rândul participanților din toate cele patru țări, gradul de agreabilitate a fost corelat „în mod semnificativ și pozitiv” cu preferințele de gust dulce.

„Rezultatele acestui proiect sugerează că legătura dintre personalitatea plăcută și preferința gustului dulce se extinde între culturi care variază foarte mult în ceea ce privește valorile sociale, normele, obiceiurile, limbile și locațiile”, au spus cercetătorii. Echipa subliniază că metaforele pentru „dulceață” sunt universale.

„Consumul dulciurilor este o experiență universal plăcută, mai mult decât alte tipuri de gust”, au adăugat ei.

În plus, a fi drăguț și grijuliu pare să fie adaptativ evolutiv atât la indivizi, cât și la societăți, în comparație cu trăsături precum conștiinciozitatea sau deschiderea.

„Apariția universală a acestor metafore și preferințele pentru mâncare dulce și oameni drăguți/grijulii sugerează că experiențele cu gust dulce ar putea fi o experiență perceptivă potrivită pentru conceptualizări mai abastracte, cum ar fi bunătatea”, mai arată ei.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *