Organizația de protecție a consumatorilor InfoCons a publicat, miercuri, un studiu detaliat privind etichetele produselor tip parizer de pasăre disponibile pe piața din România.
În total au fost analizate 10 de produse, de la următorii producători/distribuitori:
- Goodies Meat Production SRL , comercializat sub brandul Baroni de catre Lidl
- Agro-Ardeal SRL , comercializat sub brandul Casa Gustului de catre Penny
- Cris-Tim Family Holding SRL , comercializat sub brandul Gustoso de catre Kaufland
- Elit SRL , comercializat sub brandul Premia
- Metro Cash&Carry Romania SRL , comercializat sub brandul ARO
- Auchan Romania SA , comercializat sub brandul Auchan
- Lidl Discount SRL , comercializat sub brandul Baroni
- Carrefour Romania SA , comercializat sub brandul Simplu
- Rewe Romania SRL , comercializat sub brandul Casa Gustului
- Kaufland Romania SCS , comercializat sub brandul Gustoso
- Profi Rom Food SRL , comercializat sub brandul Proxi
Mărcile de produse tip parizer de pasăre care au făcut obiectul acestui studiu au fost:
- Parizer cu carne de pasare ARO 500 g
- Parizer cu piept de pui Auchan 500g
- Parizer cu carne de pasare Auchan 1kg
- Miniparizer de pasare Baroni 500 g
- Parizer taranesc cu piept de pui Baroni 500 g
- Parizer cu carne separata mecanic de pasare Simplu 500 g
- Parizer cu carne de pasare Casa Gustului 500 g
- Parizer cu carne de pasare Gustoso 500 g
- Parizer cu pasare Premia 1 kg
- Parizer cu carne de pasare Proxi 1kg
Conținutul de carne
Rezultatele studiului arată că procentul de carne de pasăre din aceste produse variază semnificativ. Cele mai ridicate valori au fost înregistrate de parizerul Proxi și Auchan (75% carne de pasăre), urmate de Baroni Miniparizer, Casa Gustului și Gustoso (70% carne de pasăre). La polul opus, parizerul Premia conține doar 10% carne de pasăre.
Ingrediente principale
Toate produsele analizate au carnea de pasăre sau pieptul de pui ca ingredient principal.
Totuși, un aspect îngrijorător este că 80% dintre produse au apa ca al doilea ingredient, ceea ce sugerează un adaos considerabil de apă în compoziție. De asemenea, s-a observat că 30% dintre produse conțin șorici, iar 20% includ slănină și proteină animală din porc.
Aditivi alimentari
Un alt aspect relevant al studiului este prezența aditivilor alimentari. Toate produsele analizate conțin E-uri, numărul acestora variind între 3 și 10 per produs.
Parizerul ARO, de exemplu, se remarcă prin cel mai mare număr de aditivi, având 10 E-uri în compoziție. În 100% dintre produse s-a identificat nitrit de sodiu (E250), iar 70% dintre ele conțin difosfat de sodiu (E450) și 60% acid ascorbic (E300).
Sursa foto: Wikimedia
Sunt produse ieftine de marca privata. Toate lumea stie acest lucru. Nu inteleg ofuscarea. Au produse interzise sau aditivi interzisi in ele? Nu, pentru ca aceste companii mai nu se joaca cu astfel de lucruri. Prin urmare care este problema? Aceste marci private nu se pot compara cu produsele care reclama ca au 100% carne, naturale, bio, etc. si nici nu se doreste acest lucru, prin urmare se vede foarte clar in diferenta de pret. Toti am vrea sa cumparam un Mercedes nou la pret de Dacie, dar din pacate nu se poate. Sunt alte componente si tehnologie intr-un Mercedes fata de o Dacie. Asa este si aici. Materii prime de calitati diferite, retete diferite si chiar si tehnologii de productii diferite. Si deasemenea sa nu uitam ca marea majoritate a romanilor nu doresc sa manance PUTIN si de CALITATE, ci MULT si PROST, sa se umple matu’. Vrem sa nu mai avem astfel de produse pe raft si romanii sa nu mai manance asa ceva? Atunci educati populatia spre un stil de viata sanatos si cumpatat si nu mai dati fara motiv in companii care angajeaza si platesc salarii la zeci de mii de oameni si sunt unii dintre cei mai mari platitori corecti de taxe din Romania.
P.S. Si daca am vrea sa mergem cu “adevarul” pana la capat am fi facut analize in comparatie si cu marci de producatori – inclusiv cele cu pret mediu – daca chiar dorim sa ajutam populatia sa decida corect.