Campania europeană de responsabilizare a consumatorilor Safe2Eat revine în România și se axează pe trei teme: aditivii alimentari, alergenii şi reciclarea hranei

safe2eat, campanie, romania, efsa Sursa foto: EFSA

Campania europeană de responsabilizare a consumatorilor Safe2Eat revine în România în 2024, axându-se pe trei teme esenţiale, respectiv aditivii alimentari, alergenii şi reciclarea hranei, transmite Agerpres.

Conform unui comunicat, campania, desfăşurată de Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară (EFSA), se află la a patra ediţie în Uniunea Europeană, s-a derulat în anii anteriori sub numele de EUChooseSafeFood şi are ca scop conştientizarea siguranţei alimentare în rândul cetăţenilor Europei.

Anul acesta, campania îşi extinde aria de acoperire la 18 ţări. Printre cele participante în 2024 se numără, alături de România, Cehia, Ungaria, Grecia, Estonia, Croaţia, Italia, Letonia, Cipru, Slovenia, Spania, Luxemburg, Slovacia, Austria, Polonia, Portugalia, Irlanda şi Macedonia de Nord.

În România, campania se desfăşoară în colaborare cu partenerul naţional al EFSA, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

Potrivit sursei citate, cercetările efectuate de EFSA împreună cu IPSOS în 2023 au arătat că aproape 70% dintre europeni îşi exprimă interesul pentru siguranţa alimentară. Cu toate acestea, aproximativ 60% consideră că informaţiile privind siguranţa alimentară sunt prea tehnice şi dificil de înţeles.

„Ca răspuns, această nouă ediţie îşi propune să comunice premisele ştiinţifice ale siguranţei alimentare din Uniunea Europeană într-un mod clar, precis, uşor de înţeles şi nealarmist. Obiectivul este de a permite cetăţenilor să ia decizii bine informate cu privire la consumul sănătos şi sigur de alimente”, se menţionează în comunicat.

Sub sloganul #Safe2EatEU (care se referă la consumul sigur de mâncare în Uniunea Europeană), campania continuă să se concentreze pe educarea cetăţenilor cu privire la diferite aspecte ca bolile de origine alimentară, tehnicile adecvate de manipulare a alimentelor, importanţa citirii etichetelor şi promovarea practicilor de reducere a risipei alimentare.

Campania subliniază, de asemenea, importanţa unei diete echilibrate, siguranţa suplimentelor alimentare şi necesitatea de a fundamenta ştiinţific menţiunile referitoare la sănătate de pe etichete. În plus, urmăreşte creşterea gradului de conştientizare cu privire la siguranţa aditivilor alimentari şi a alimentelor noi, precum şi cu privire la posibila prezenţă a alergenilor alimentari.

„În întreaga Europă, în fiecare zi, cetăţenii aleg ce să cumpere şi ce să mănânce, luând în considerare diverşi factori, cum ar fi costul, gustul, durabilitatea sau originea alimentelor. Datorită standardelor înalte de siguranţă alimentară din UE, aceştia pot fi siguri că, indiferent de alegerile lor, alimentele pe care le cumpără şi le consumă sunt sigure. Campania #EUSafe2Eat îşi propune să facă legătura între ştiinţa siguranţei alimentare şi alimentele care ajung pe masa noastră permiţând oamenilor să ia decizii cu încredere în privinţa alimentelor”, a declarat Bernhard Url, directorul executiv al EFSA.

Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară (EFSA) este o agenţie a Uniunii Europene înfiinţată în 2002 cu scopul de a servi drept sursă imparţială de consiliere ştiinţifică pentru responsabilii cu gestionarea riscurilor şi de a asigura comunicarea cu privire la riscurile asociate lanţului alimentar.

Agenţia cooperează cu părţile interesate pentru a promova coerenţa consultanţei ştiinţifice a UE şi oferă baza ştiinţifică pentru legile şi regulamentele menite să protejeze consumatorii europeni împotriva riscurilor legate de produsele alimentare – de la fermă la consumator.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: EFSA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *