Grupul Kraft Heinz analizează posibilitatea de a separa o mare parte din divizia sa de produse alimentare, incluzând numeroase produse sub marca Kraft, într-o entitate nouă care ar putea fi evaluată la până la 20 de miliarde de dolari, potrivit unei surse apropiate situaţiei, citată de Reuters, transmite News.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Totuşi, structura exactă a tranzacţiei ar putea suferi modificări, iar compania nu a luat încă o decizie finală privind această schimbare, a subliniat sursa.
Informaţia vine în contextul în care mai multe companii americane de tradiţie caută să-şi protejeze valoarea pentru acţionari, în condiţiile în care consumatorii renunţă tot mai des la produsele premium din cauza incertitudinilor economice.
La începutul săptămânii, producătorul de cereale WK Kellogg a fost achiziţionat de grupul italian Ferrero într-o tranzacţie de 3,1 miliarde de dolari.
Potrivit Wall Street Journal, care a relatat prima dată despre acest plan, scindarea ar putea lăsa Kraft Heinz cu branduri precum celebrul ketchup Heinz şi muştarul Grey Poupon şi s-ar putea finaliza în următoarele săptămâni.
”Aşa cum am anunţat în luna mai, Kraft Heinz evaluează opţiuni strategice pentru a debloca valoare pentru acţionari”, a transmis un purtător de cuvânt al companiei.
Acţiunile Kraft Heinz au închis sesiunea de vineri cu o creştere de 2,5%, iar capitalizarea bursieră a companiei este în prezent de 31,33 miliarde de dolari.
Kraft Heinz a luat naştere în 2015, în urma fuziunii dintre Kraft Foods şi H.J. Heinz, realizată de Berkshire Hathaway (deţinută de Warren Buffett) şi fondul brazilian 3G Capital. Însă investiţia s-a dovedit dificilă pentru Berkshire, într-un context în care inflaţia şi preferinţele consumatorilor pentru alimente mai proaspete şi mai puţin procesate au dus la scăderea cererii pentru produsele Kraft Heinz.
Compania şi-a redus estimările anuale şi a raportat rezultate modeste în aprilie, pe fondul cheltuielilor de consum reduse. Luna trecută, Kraft Heinz a anunţat că va renunţa la lansarea de produse noi care conţin coloranţi artificiali, ca răspuns la iniţiativa secretarului pentru sănătate Robert F. Kennedy Jr. de a elimina aceste substanţe din alimentaţia americanilor.
”Planul Kraft Heinz de a-şi separa divizia alimentară aminteşte de decizia Kellogg din 2023, care şi-a separat afacerea cu cereale aflate în declin de volum”, a comentat analistul Connor Rattigan de la Consumer Edge. El a adăugat că şi alţi producători de bunuri de larg consum (CPG) ar putea apela la fuziuni, achiziţii sau măsuri similare pentru a-şi ajusta expunerea pe pieţe şi a-şi revigora vânzările.