Bogdan Cheța, Supply Chain Director al Grupului Sphera, care deține în România brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell, a vorbit, în cadrul producției G4Food „Agricultura în schimbare”, despre strategia de aprovizionare a companiei și provocările actuale din industrie.
„Cel mai important element de furnizare este partea de carne de pui. Vorbim de o cifră de aproximativ 8.300 de tone anual, carne care vine direct de la procesare în restaurante în proporție de peste 90%”, a declarat Cheța. El a subliniat că „produsele pe care le folosim în KFC sunt produse care încorporează un grad mare de muncă manuală și valoare adăugată” și nu sunt ușor de găsit în comerțul obișnuit.
Pentru a îndeplini standardele stricte impuse de companie, Sphera colaborează atât cu furnizori mari, cu ferme proprii și abatoare, cât și cu producători dedicați care au dezvoltat tăieri și fasonări speciale. „În portofoliul nostru de furnizori avem atât furnizori mari, care taie de la 50.000 la peste 100.000 de capete pe zi, cât și furnizori care au dezvoltat dedicat pentru noi acest business”, a precizat Cheța.
De unde provin cartofii de la KFC
În ceea ce privește cartofii, Cheța a menționat că majoritatea provin din vestul Europei, însă Grupul Sphera a început colaborarea cu un furnizor român. „Am început anul acesta probe cu un furnizor din România, Inoscitech, cu brandul Rasti, din Harghita. Ne dorim să intrăm cu acest furnizor”, a spus el.
Despre tehnologia frigului, Cheța a explicat că aceasta joacă un rol esențial în menținerea calității produselor: „Foarte important în toată economia siguranței alimentare este lanțul frigului. Puii sunt răciți cu aer, ceea ce înseamnă o cantitate mai mică de apă în produs și un rezultat suplimentar de calitate”.
„Avem o problemă de disponibilitate la pui fără precedent, din cauza gripei aviare și a altor factori care au afectat producătorii mari din Europa”
El a vorbit și despre presiunile externe cu care se confruntă industria: „Avem o problemă de disponibilitate la pui fără precedent, din cauza gripei aviare și a altor factori care au afectat producătorii mari din Europa. Încercăm să operăm modificările de preț doar în ultimul moment și să reducem la minimum impactul asupra clientului final”.
În planurile de viitor, Grupul Sphera are în vedere extinderea rețelei de restaurante și consolidarea parteneriatelor locale: „Ne dorim să lucrăm cât mai mult cu furnizori locali. În zona cartofului mă bucur să văd că se mișcă lucrurile și avem o zonă mare de procesare la Remetea”, a adăugat Bogdan Cheța.
El a subliniat importanța unor parteneri stabili și responsabili: „Lucrăm bine cu furnizorii noștri. Ce le cerem este să mute presiunea și către agenții inflaționiști din piață și să încerce să țină sub control aceste fenomene care afectează costurile”.