ANALIZĂ | Millennials și Gen Z preferă experiențe personalizate, interactive și autentice atunci când aleg un restaurant/ Cât de des iau masa în oraș și cât cheltuiesc la o ieșire

studiu, restaurant Foto: Restaurant Pescăruș/ City Grill

City Grill, cel mai mare grup autohton de restaurante din piața ospitalității, a analizat schimbările din industrie și modul în care preferințele consumatorilor au evoluat în ultimii ani, arată un comunicat de presă remis de Grupul de restaurante.

Cel mai recent studiu, organizat în perioada august – octombrie 2024, pe 300 de subiecți, evidențiază tendințele care influențează piața horeca: Millennials și Generația Z se orientează tot mai mult spre experiențe personalizate, interacțiune și autenticitate, criterii esențiale pentru alegerea unui restaurant.

54% dintre tineri iau masa în oraș cel puțin o dată pe săptămână, iar prânzul este momentul preferat al zilei pentru a ieși la restaurant. De asemenea, 63% consideră că locația este foarte importantă. Restaurantele din zone centrale, cu design aparte și atmosferă cozy, sunt preferate de tinerii între 18 și 40 de ani, arată analiza City Grill. Designul atractiv, atmosfera relaxată și un meniu concis și memorabil sunt esențiale în alegerea unui restaurant. Pentru Millennials și Generația Z, un loc devine destinație de referință doar dacă reușește să le ofere o experiență completă, nu doar o masă bună.

“Tinerii influențează direcția industriei, iar restaurantele trebuie să răspundă așteptărilor unei piețe din ce în ce mai sofisticate. Dacă înainte restaurantele mizau pe meniuri extinse și un decor clasic, noile generații caută acum experiențe autentice, interacțiune și spații care oferă mai mult decât o simplă masă. Millennials și Gen Z au redefinit așteptările, iar impactul pandemiei a consolidat tendința de a prioritiza atmosfera, flexibilitatea și elementele care transformă o ieșire la restaurant într-o experiență memorabilă. Astăzi, tinerii nu mai caută doar un loc unde să mănânce, ci un spațiu unde să trăiască și să împărtășească momente memorabile”, precizează Ramona Popescu, Head of Marketing City Grill Group.

Tinerii preferă meniuri scurte, dar bine gândite, cu preparate-vedetă care oferă o experiență culinară distinctă

Factori decisivi în alegerea unui restaurant sunt proximitatea, ambientul, meniul scurt, dar bine gândit, și recomandările din social media, în special TikTok și Instagram. Locația joacă un rol important, restaurantele aflate în zone centrale sau percepute ca fiind „cool” având un avantaj competitiv.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


În egală măsură, atmosfera generală influențează decizia de consum, tinerii preferând spații moderne, aerisite, cu un design minimalist și elemente naturale care creează un cadru relaxant și instagramabil. Meniul, deși mai restrâns, trebuie să fie atent selecționat, incluzând preparate semnătură, opțiuni sănătoase și ingrediente de calitate.
Descoperirea noilor restaurante se face preponderent prin social media, unde TikTok și Instagram au un rol decisiv – platingul creativ, vizualurile atractive și recomandările influencerilor pot transforma rapid un restaurant într-o destinație populară. Pe lângă aceste aspecte, tinerii pun tot mai mult accent pe experiența socială pe care o oferă un restaurant, căutând locații care facilitează interacțiunea, fie prin evenimente tematice, fie prin servicii prietenoase și personalizate.

“Fiecare restaurant ar trebui să aibă cel puțin un preparat iconic, ceva ce nu găsești în altă parte. Cocktailurile creative, cu un aspect atractiv, sunt la fel de importante ca mâncarea. Și bineînțeles, ingrediente locale, proaspete și o prezentare atentă, generațiile mai tinere fiind mai atente la sustenabilitate și la estetica farfuriei. O altă tendință tot mai vizibilă în ultimii ani este flexibilitatea meniului. Vegetarienii, veganii și cei care au preferințe alimentare specifice vor alternative incluse natural în meniu, nu ca o excepție”, mai spune Ramona Popescu.

Generația Z vs. Millennials: Cât de des ies la restaurant și cât sunt dispuși să plătească

Astfel, potrivit analizei, frecvența ieșirilor la restaurant și preferințele consumatorilor diferă semnificativ între generații, influențând dinamica horeca. Astfel, tinerii între 18-24 de ani ies frecvent în oraș, preferând cafenelele, brunch-urile și ieșirile cu prietenii, iar la restaurant o dată pe săptămână. Pentru ei experiența este mai degrabă socială decât gastronomică, spațiile de socializare și selecția internațională de preparate, fără a fi prea extinsă, sunt aspecte esențiale și cheltuie între 150 și 300 lei per ieșire.

Cei din categoria 25-30 de ani frecventează pub-uri și lounge-uri de 2-3 ori pe săptămână. Relația cu personalul este importantă, preferând ospătari prietenoși, dar cool și familiarizați cu meniul. De asemenea, preferă restaurante situate în zone naturale, unde se pot plimba, iar bugetul lor per ieșire variază între 200 lei (doar băutură) și poate ajunge la 400 lei când ies la masă.

Segmentul 31-40 de ani prioritizează calitatea mâncării și a serviciilor, ies zilnic la prânz și de 2-3 ori pe săptămână seara. Pentru această categorie, experiența unei cine de calitate este completată de localizarea restaurantului, atmosfera, muzica și povestea locului, aspecte care contribuie la loializarea clienților, iar bugetul alocat pentru o ieșire variază între 300 și 500 lei, în funcție de durata petrecută în restaurant.

Despre City Grill

Grupul City Grill, care a realizat această analiză, este un important jucător român din industria restaurantelor. Fondat în 2004, operează în prezent restaurante și cafenele sub brandurile Caru’ cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Hanu’ Berarilor, Buongiorno.Italian, City Grill și La Boheme, primul hotel din portofoliu, dar și proiectele mai recente Aubergine, Marty Restaurants și complexul de evenimente Zooma din Corbeanca.

Date tehnice studiu

Studiul Unlock a fost organizat în perioada august – octombrie 2024. A inclus 300 de participanți cantitativ prin formular, completat cu 6 focus grupuri, bărbați și femei, din Generația Z și Millenials, din București și împrejurimi. Toți au fost consumatori activi de horeca, oameni cărora le place să socializeze și să iasă măcar o dată pe săptămână în oraș, cu venituri medii spre mari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *