Uniunea Africană a decis înființarea unei agenții pentru siguranța alimentară la nivelul întregului continent. Obiectivul este și creșterea competitivității pe piețe a produselor alimentare africane

siguranta alimentara, Africa, agentie, competitivitate foto: freepik.com

Uniunea Africană a aprobat înființarea Agenției Africane pentru Siguranța Alimentară, având ca obiectiv protejarea sănătății consumatorilor, consolidarea guvernanței siguranței alimentare în Africa și facilitarea comerțului cu produse alimentare sigure în cadrul Zonei Continentale Africane de Liber Schimb. Decizia a fost luată în cadrul Adunării șefilor de stat și de guvern desfășurate la Addis Abeba, în Etiopia, anunță agenția de știri Ansa.

La nivelul acestui continent, anual 91 de milioane de persoane sunt afectate de boli și se înregistrează 137.000 de decese, pentru probleme legate de malnutriție, motiv pentru care siguranța alimentară devine o prioritate politică. Practic, este vorba de o treime din mortalitatea globală cauzată de astfel de boli, conform datelor Organizației Mondiale a Sănătății.

Noua agenție va avea rolul de a coordona și armoniza politicile, reglementările și evaluările de risc în materie de siguranță alimentară în toate statele membre. Dincolo de aspectul umanitare, măsurile de combatere a nesiguranței alimentare în Africa au și o miză economică: Banca Mondială estimează pierderi anuale de 110 miliarde de dolari în Africa subsahariană și Asia de Sud-Est, cauzate de scăderea productivității și costurile medicale.

Prin urmare, se preconizează crearea unui centru continental de date privind siguranța alimentară și a unui sistem de avertizare timpurie, astfel încât agenția să poată sprijini statele membre în gestionarea riscurilor și a urgențelor legate de siguranța alimentară.

În plus, înființarea agenției urmărește creșterea competitivității produselor alimentare și agricole africane, asigurând respectarea standardelor internaționale de siguranță alimentară. Acest lucru va deschide noi oportunități de piață, va reduce barierele comerciale și va crește încrederea consumatorilor în produsele alimentare din Africa.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *