Nu toată lumea știe, dar Giorgio Armani este și un antreprenor cu greutate în sectorul HoReCa, dincolo de a fi un important și apreciat designer vestimentar. Holdingul său deține deja 23 de locații în întreaga lume, sub formă de mai multe formate, pe toate continentele. De curând a fost anunțată și deschiderea primei locații Armani/Caffè în China, mai precis la Beijing, în interiorul China World Shopping Mall, anunță publicația cibotoday.it.
![](https://g4food.ro/wp-content/uploads/2025/02/Screenshot-2025-02-12-at-14-52-59-An-Armani_Caffe-Has-Opened-in-Beijing-1-300x179.jpg)
Este o etapă semnificativă pentru brandul de food & beverage al companiei Armani cu sediul la Milano deținute de cel considerat regele designului clasic rafinat, fiind prima prezență pe această imensă piață. Grupul Armano a reușit să își păstreze autonomia, fără să fie absorbit de marile grupuri de modă luxury, cum s-a întâmplat cu majoritatea brandurilor internaționale de modă. Restaurantul a fost proiectat de echipa sa internă de designeri, fără a apela la consultanță externă. și se inspiră din cultura locală, oferind preparate italiene cu influențe internaționale.
Cum arată restaurantul Armani/Caffè de la Beijing
„Această inițiativă demonstrează legătura profundă a lui Giorgio Armani cu orașul și cu China, o cultură și o atmosferă care l-au inspirat dintotdeauna, oferind clienților posibilitatea de a se cufunda în stilul său de viață unic”, explică reprezentanții companiei.
Noul Armani/Caffè Beijing îmbinână elemente emblematice precum palmierii aurii cu detalii ce reflectă identitatea locală. Restaurantul este legat de boutique-ul Armani situat la etajul inferior, putând fi accesat direct printr-un lift intern, iar intrarea principală se află la etajul al treilea al marelui centru comercial.
Cu o suprafață de 350 mp, localul găzduiește 110 locuri în sălile interioare și 40 pe terasa exterioară, care oferă o vedere impresionantă asupra skyline-ului din Beijing. Dispune de un bar central pentru cocktailuri, o pivniță cu vinuri la vedere, plină cu sticle rare din întreaga lume, iar mobilierul provine exclusiv din colecția Armani/Casa.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Ce cuprinde meniul restaurantului
Toate locațiile Armani/Caffè din lume împărtășesc un obiectiv comun: promovarea bucătăriei italiene, adaptată specificului fiecărui oraș. Pe lângă restaurant, există și o cafenea menită să introducă cultura cafelei italiene în lume.
Și aici, ca și în meniurile diverselor locații deschise de brand de-a lungul anilor, se regăsesc preparate clasice precum cotoletta alla milanese, minestrone, risotto, lasagna și pizza, deseori acompaniate de specialități locale. Armani/Caffè Beijing nu face excepție, oferind o bucătărie italiană cu influențe internaționale, dar suprizele din meniu sunt încă așteptate și nu totul a fost dezvăluit cu ocazia deschiderii oficiale.
Formaturile și conceptele localurilor Armani din toată lumea
În prezent, compania deține trei tipuri de formate, pentru care optează în funcție de piața locală unde grupul decide să își lărgească prezența.
- Armani/Caffè, care combină restaurantul și cafeneaua cu un meniu all-day dining
- Armani/Ristorante, specializat în bucătărie de înaltă clasă
- Emporio Armani Ristorante & Caffè, cu un concept mai relaxat
Povestea lui Armani în gastronomie începe în 1998, odată cu deschiderea primului său restaurant la Paris. În capitala franceză, Armani/Ristorante, aflat pe Rive Gauche sub conducerea chef-ului Massimo Tringali, a obținut o stea Michelin în 2018 și este afiliat la Le Collège Culinaire de France, o prestigioasă organizație ce promovează excelența în gastronomie. Ulterior, investițiile în domeniul HoReCa s-au extins către Milano, Tokyo, Dubai, New York, Cannes, Doha, München și Costa Mesa (SUA).
La Milano, unde Giorgio Armani s-a născut și trăiește, există trei tipuri de formate:
- Nobu Milano, un restaurant japonez în parteneriat cu faimosul chef Nobu Matsuhisa
- Emporio Armani Ristorante & Caffè
- Armani/Bamboo Bar, cocktail bar elegant
În ce privește restauratele, conceptul gastronomic este personalizat în funcție de locații:
- Armani/Mediterraneo – dedicat bucătăriei mediteraneene
- Armani/Amal – specializat în bucătăria indiană
- Armani/Hashi – un omagiu adus bucătăriei japoneze