Secretul inventatorului Happy Meal/Trei persoane diferite susțin că ar fi „părintele” celui mai îndrăgit meniu pentru copii

Cine a inventat Happy Meal Foto: Dreamstime

Restaurantele McDonald’s sunt peste tot în lume, în număr de peste 38.000. Gigantul fast-food vinde aproximativ 1 miliard de Happy Meal în fiecare an, cu aproximativ 2,7 milioane pe zi. Meniul pentru copii, care include și o jucărie, a devenit celebru și copiii l-au îndrăgit imediat. Dar istoria acestui meniu e destul de complicată, indică allrecipes.

Cine a inventat de fapt Happy Meal

Trei persoane diferite pretind că sunt inițiatorii Happy Meal: Yolanda Fernández de Cofiño, Dick Brams și Bob Bernstein.

Yolanda Fernández de Cofiñ

Născută în Chile în 1934, Yolanda Fernández s-a mutat în Guatemala în 1956. După ce s-au căsătorit cu José María Cofiño, cei doi și-au cumpărat prima franciză McDonald’s acolo în 1974. Considerându-se o proprietară „practică”, Cofiño a lucrat în mod regulat în restaurant. Nu a trecut prea mult timp după achiziționarea francizei, când și-a dat seama că dimensiunile porțiilor erau puțin prea mari pentru copii.

Căutând să-și expună noul restaurant ca loc pentru familii, Cofiño a venit cu ideea unei mese pentru copii. Având un hamburger și cartofi prăjiți de dimensiuni mai mici, noua opțiune de masă includea și un sundae și cea mai importantă parte, o jucărie. Fernández de Cofiño a numit noua masă „Meniul lui Ronald”. A devenit atât de popular încât filiala corporativă a McDonald’s i-a cerut să-și prezinte ideea la Convenția Mondială a Francizei din 1977. Fernández de Cofiño va primi în cele din urmă râvnitul „Premiu Ronald” al corporației în 1982 pentru implicarea ei în dezvoltarea Happy Meal. Dar nu a primit credit complet.

Dick Brams și Bob Bernstein

Deoarece ideile bune rareori se conturează într-un singur loc, povestea Happy Meal-ului McDonald’s are rădăcini și în Vestul Mijlociu american. În 1973, Burger Chef, pe atunci un puternic concurent al McDonald’s, a introdus „The Fun Meal”: un hamburger mic, cartofi prăjiți, băutură, desert și o jucărie, livrate copiilor într-o cutie colorată acoperită cu desene animate și puzzle-uri. Dick Brams, un director de publicitate care lucra în regiunea St. Louis pentru McDonald’s știa despre concept și, după cum spune povestea, i-a prezentat lui Bob Bernstein ideea Happy Meal, a cărui agenție de publicitate, Bernstein-Rein, se ocupa de publicitatea McDonald’s în Vestul Mijlociu și Sud-Est.

Potrivit legendei, Bernstein a reușit să implementeze ideea. El a ambalat mâncarea într-o cutie colorată și a prezentat-o ca „Happy Meal” directorului executiv senior al McDonald’s de atunci, Paul Schrage. Acesta a dat aprobarea pentru ca acest concept să fie adăugat în meniu la nivel național, în 1979. Câțiva ani mai târziu, Dick Brams avea să fie uns „părintele Happy Meal” de către McDonald’s la momentul morții sale, în 1988.

Disputa între Brams și Bernstein

Așa cum se întâmplă adesea în viață, totuși, adevărul este mai ciudat decât ficțiunea. Bernstein s-a simțit nedreptățit pentru că Brams a fost numit „părintele Happy Meal”. El a spus: „Nu e adevărat – Dick a făcut multe, dar după ce Happy Meal a fost deja creat”. Bernstein insistă că a lucrat la ideea acestui meniu pentru copii cu câțiva ani înainte de Brams.

„Am venit cu Happy Meal, în 1975, în timp ce îl priveam pe fiul meu la masa de micul dejun citindu-i cutia cu cereale. O făcea în fiecare dimineață. M-am gândit că [am putea] face o cutie pentru McDonald’s care să țină o masă și să ofere copiilor ceva de lucru”. Bernstein a înregistrat numele „Happy Meal” în octombrie 1977, cedând în cele din urmă titlul corporației pentru doar un dolar. În 1979, după doi ani de testare în Midwest, Happy Meal a fost lansat la nivel național.

Povestea „oficială” a Happy Meal

Chiar dacă nu se spune clar cine este inventatorul, Bob Bernstein a primit o cutie oficială Happy Meal placată cu aur în 1987 pentru a marca cea de-a 10-a aniversare a articolului din meniu cu o inscripție notabilă:

McDonald’s Happy Meal a 10-a aniversare 1977-1987

Către Robert A. Bernstein, Bernstein-Rein Advertising

Vă mulțumim că ați adus Happy Meal, o idee îndrăzneață, în sistemul McDonald’s.

În ultimii 10 ani, cunoștințele și convingerile dvs. au făcut din McDonald’s un loc distractiv pentru copii!

McDonald’s Corporation

septembrie 1987

Indiferent cine l-a inventat, Happy Meal rămâne un meniu îndrăgit de copii. Iar asta se vede în milioanele de porții însoțite de jucării, vândute zilnic în toată lumea. Este cert că acea cutie colorată nu numai că a schimbat modul în care McDonald’s a făcut afaceri, ci și restul lumii. Odată cu succesul acestui meniu pentru copii, o avalanșă de reclame și alte tipuri de media orientate către copii a devenit un punct central pentru multe branduri. Granița dintre publicitate și program propriu-zis a devenit și mai estompată pe măsură ce emisiuni precum Transformers și Rainbow Brite au început să domine posturile TV, adresându-se direct copiilor, care apoi își rugau părinții să le cumpere ce vedeau pe ecran.

Impactul Happy Meal-ului este încă foarte vizibil astăzi. McDonald’s raportează vânzări de 3,5 miliarde de dolari pentru acest produs destinat copiilor. Adăugarea recentă a unor opțiuni alimentare „sănătoase” a făcut acest produs și mai atrăgător în meniul lor. Iar cu un parteneriat recent cu Disney Corporation pentru a include popularele jucării Squishmallows în Happy Meal, nu pare să existe vreun semn că fenomenul anilor ’70 va dispărea. Indiferent cum a început — sau cine l-a conceput.

Restaurantele McDonald’s se găsesc în 120 de țări și teritorii din toată lumea și servesc aproape 54 milioane de clienți.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *