Kaufland și Auchan, două dintre cele mai mari lanțuri de retail de pe piața din România, au deschis fiecare câte un magazin în această săptămână, iar ambele unități sunt neconvenționale.
Kaufland a anunțat, într-un comunicat, că deschide în Mangalia un magazin cu design ecologic, în care lucrează 70 de persoane. Situat pe strada General Vârtejanu, Nr. 1, acesta are o suprafață totală de circa 5.000 mp, dintre care peste 2.700 mp sunt destinați spațiului interior de vânzare. Magazinul are un design sustenabil, având un acoperiș verde și perete verde din plante agățătoare care acoperă peste 500 mp, pe două dintre fațadele magazinului. Aceste elemente contribuie la reducerea amprentei de carbon a clădirii și îmbunătățirea calității aerului.
Totodată, Auchan anunță lansarea unui nou hipermarket discount ATAC, al patrulea din rețea, după cele din Ploiești, Timișoara și Brașov, la Târgu Mureș. Magazinul, situat pe bulevardul 1 Decembrie 1918, este fostul Auchan Târgu Mureș Sud.
Magazinele ATAC au prețuri mai mici decât hipermarketurile convenționale, precum și un sistem de prețuri cu reducere în cascadă, pentru cantități mai mari, datorită optimizărilor de game și reducerii cheltuielilor de operare.
„Ritmul accelerat de deschideri pe formatul ATAC vine ca urmare a confirmării acestui model în rândul comunităților locale. Propunem consumatorilor – fie aceștia persoane fizice sau juridice – o soluție eficientă de discount, cu reduceri progresive pe măsură ce volumul achiziționat crește”, a declarat Ioana Toșa, director de vânzări la Auchan Retail România.
Atata tam-tam si PR pentru niste magazine obisnuite…iar referitor la sustenabilitate ceea ce nu se spun magazinele este cu cat creste de fapt amprenta de carbon prin deschiderea unui nou magazin fata de reducerea data de cateva panouri si o iedera.