Cofondatorul La Cocoș spune că Auchan a „copiat la indigo” conceptul de hipermarket discount al companiei sale / Retailerul francez a lansat magazinele ATAC / Supeco, primul jucător de pe această piață, în România

atac, auchan, lansare, brasov Sursa foto: Auchan

Iulian Nica, cofondator al lanțului de supermarketuri La Cocoș, spune că magazinele ATAC Hiper Discount deschise recent de Auchan copiază conceptul pe care compania lui l-a implementat în 2014, transmite Economica.

Auchan a deschis recent trei hipermarketuri ATAC, la Ploiești, Timișoara și Brașov.

„Recent, trei hipermarketuri Auchan din România au copiat la indigo un concept de retail similar celui utilizat de Supermarket La Cocoș. Această transformare a fost percepută ca o copie a modelului La Cocoș, demonstrând că un model de afaceri 100% românesc poate inspira marile corporații internaționale”, a declarat, pentru Economica, Iulian Nica.

Un model de business similar mai folosesc pe piața din România magazinele Supeco (Carrefour) și MERE (din Rusia). Supeco a fost lansat cu doi ani înaintea La Cocoș, în 2012.

Cum funcționează aceste magazine

Potrivit Auchan, noile magazine ATAC pot oferi prețuri mai mici datorită unor economii semnificative de costuri. Aceste economii provin din reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spațiilor pentru vitrinele frigorifice, optimizarea proceselor logistice și scăderea costurilor de transport. În plus, o mare parte din produse sunt aprovizionate și manipulate la palet și bax, folosind mobilier adaptat.

De asemenea, gamele de produse sunt simplificate, consumabilele și ambalajele sunt reduse, iar spațiile de depozitare sunt micșorate. Investițiile în decorațiuni și publicitate sunt, de asemenea, reduse.

Magazinele de acest fel folosesc politici de preț tip „cascadă” în cadrul cărora prețul/bucată al unui anumit produs scade pe măsură ce cantitatea achiziționată este mai mare.

Sursa foto: Auchan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *