VIDEO I Downsizing, varianta HoReCa. De la restaurantele gourmet la cele fast food, noul trend este de micșorare a porțiilor. Micro meniul pe care îl propune un local din NY la prețul de 8 dolari

Teeny-Weeny Mini Meal foto: instagram.com/clintonhallny/

În Downsizing, cunoscutul film cu Matt Damon din 2017, în urma unui experiment care demonstrează că e posibil, niște oameni decid să devină mai mici, să se transforme în propria lor miniatură. Asta, ca să consume mai puțin și, astfel, să aibă și un impact mult mai redus asupra mediului. Doar că finalul filmului nu e tocmai fericit.

Nu știm în realitatea HoReCa actuală care va fi deznodământul, dar experimentul a pornit. De la restaurante gourmet la lanțurile de fast food, noul trend din gastronomie pune accentul pe porții reduse, ajugându-se până la variante de mini porție. În total spirit Minions, al vremurilor.

Responsabile sunt, pe de o parte, costurile tot mai crescute pentru o masă în oraș, iar pe de alta, tendințele legate de alimentația sănătoasă sau cele generate de noile medicamente pentru slăbit. Fapt e că a început peste tot un fel de competiție între cine vine cu idei mai interesante în format mini.

Pe o piață foarte dinamică, precum cea americană, apar în prezent tot felul de meniuri mini și porții reduse, adaptate pentru cei care vor să mănânce mai puțin fără a renunța la plăcerea gustului. Fenomenul este în deplină concordanță cu atenția tot mai mare acordată unui stil de viață sănătos și echilibrat.

„Teeny-Weeny Mini Meal”

Este și cazul restaurant Clinton Hall din New York, care a introdus meniul „Teeny-Weeny Mini Meal” – un format aproape micro. Oferta este compusă dintr-un miniburger foarte mini, o micro-porție de cartofi prăjiți și ceva de băut tot în variantă puternic redimensionată. Totul, în schimbul a 8 dolari.

Pentru profesioniștii din industria HoReCa, fenomenul reprezintă în același timp o provocare și o oportunitate. Reducerea porțiilor poate însemna o ofertă mai rafinată: necesită o mai mare atenție la ingrediente, la echilibrul gusturilor, la prezentare și la povestea din spatele fiecărui preparat. În plus, aduce beneficii manageriale semnificative – reducerea risipei, un control mai bun al costurilor și o utilizare mai eficientă a materiilor prime. Rămâne de văzut dacă e o modă trecătoare sau o soluție destinată să rămână. Adică, dacă la finalul experimentului, într-adevăr, less is more. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *