De la 1 august 2025, românii vor plăti mai mult pentru alimentele de bază, ca urmare a majorării TVA. Unele lanțuri de magazine încearcă însă să limiteze impactul asupra clienților prin campanii de reduceri și prețuri compensate.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Începând de vineri, 1 august 2025, alimentele se vor scumpi în România ca urmare a creșterii cotei reduse de TVA. Aceasta va urca de la 9% la 11% pentru toate alimentele de bază și tot la 11% pentru produsele care anterior beneficiau de o cotă de 5%, precum pâinea sau anumite produse ecologice.
Concret, această modificare fiscală va duce la o creștere directă a prețurilor. Astfel, un coș de cumpărături care ieri costa 100 de lei (la o cotă de TVA de 9%) va costa de azi 101,7 lei.
Cum încearcă Lidl, Mega Image și Carrefour să limiteze impactul scumpirilor asupra clienților
Pentru a atenua efectele majorării TVA, unele lanțuri de retail au anunțat măsuri de sprijin pentru clienți.
Lidl România a decis să „absoarbă” creșterea TVA timp de o lună pentru o selecție de produse de bază. „Astfel, în luna august, clienții beneficiază de aceleași prețuri anterioare creșterii TVA la o selecție extinsă de alimente de bază – de la carne, lactate, fructe și legume, ulei sau ouă, la produse pentru igienă casnică”.
Și Mega Image vine cu o soluție de compensare. Pe toată durata lunii august, clienții care folosesc cardul de loialitate Connect vor primi o reducere de 2% la întregul coș de cumpărături. „Reducerea va fi oferită pe tot parcursul lunii, la fiecare coș de cumpărături, folosind cardul de loialitate Connect. Reducerea aplicată pentru compensarea majorării TVA completează și se va cumula cu toate reducerile promoționale de prețuri pe care Mega Image le oferă clienților”.
La rândul său, Carrefour România a anunțat un program de reduceri pentru întreaga lună august, menit să diminueze impactul scumpirilor. „Prin această inițiativă, Carrefour oferă reduceri semnificative la produse de bază, echivalente cu de trei ori valoarea TVA pentru produse alimentare și de două ori pentru produsele nealimentare selectate sub formă de cupon”.
Campania Carrefour a debutat pe 30 iulie și va continua pe tot parcursul lunii august, cu reduceri săptămânale pentru diverse categorii de produse afectate de noile cote de TVA. „Reducerea este acordată sub formă de cupon care poate fi utilizat pentru achitarea cumpărăturilor viitoare, atât în hipermarketurile, cât și în supermarketurile Carrefour”.