Piersicile plate au devenit foarte populare de-a lungul anilor, în ciuda faptului că aspectul lor, la început, nu le-a ajutat prea mult. Percepția despre ele era că sunt neatractive și deformate, arată Aysel Oguz, director comercial al unei companii producătoare de fructe și legume proaspete. Totuși, în timp, parțial și datorită rețelelor sociale unde au fost deseori apreciate, aceste fructe au devenit tot mai apreciate. În Turcia este sezonul recoltării.
„Reflectând la primele zile ale cultivării piersicilor plate în zonă, îmi amintesc de o perioadă în care oamenii considerau fructele ca fiind lipsite de formă și neatrăgătoare, însă, astăzi a devenit un produs premium cu o popularitate larg răspândită”, spune ea la Fresh Plaza.
Oguz subliniază rolul social media în stimularea cererii de piersici plate: „Cererea pentru acest fruct a crescut de-a lungul anilor. Anterior, le expediam în încărcături mixte cu doar câțiva paleți și transport aerian minim. În prezent, primim comenzi pentru camioane întregi. În unele țări, impactul rețelelor sociale nu trebuie subestimat. De exemplu, în Malaezia, influencerii au postat videoclipuri despre gustul fructului, care au devenit virale și i-au sporit semnificativ popularitatea. În unele țări, impactul rețelelor sociale nu trebuie subestimat”, a mai arătat ea.
Schimbările climatice, o provocare
În acest sezon, producătorul turc se concentrează pe exportul de piersici plate pe două continente. „Obiectivul nostru principal este să transportăm către Asia, dar UE rămâne principala noastră piață. Ca producător, ne străduim să extindem sezonul plantând soiuri timpurii și târzii pentru a asigura o aprovizionare constantă. În ciuda eforturilor noastre de a proteja fermele, schimbările climatice continuă să reprezinte o provocare semnificativă”, mai arată ea.
Sezonul recoltelor începe în partea de sud a țării, unde se coc fructele cele mai timpurii. Acum, în partea de sud se încheie sezonul fructelor cu sâmburi, dar încep să fie cultivate cele in partea mai nordică a țării.