VIDEO I Preparate din carne fără aditivi, create de un tânăr inginer-antreprenor din Galați: „Încercăm să promovăm tot ce este local și românesc. Specialitățile noastre se odihnesc la condiment de la 3 la 7 zile”

La Petreuș Bogdan Petre colaj g4food.ro

Bogdan Petre are 35 de ani și a fost de mic atras de tot ce înseamnă mâncare, motiv pentru care nu a avut nicio secundă dileme când a trebuit să decidă ce studii să urmeze: facultatea de inginerie alimentară, o facultate de tradiție la Galați.

După absolvire, a trimis peste tot CV-uri și a acceptat să plece acolo unde „se agață harta în cui”, la Rădăuți, în județul Suceava. A lucrat o vreme într-o mică fabrică de prelucrare a cărnii, unde a câștigat o experiență importantă legat de producția preparatelor din carne și rețetare de producție.

Dar, spune el, viața în acel colț de țară l-a transformat în mai bine și la nivel uman, însă după o vreme a simțit nevoia de alte experiențe și a acceptat mai multe joburi în București, toate în sectorul alimentar. De peste tot a adunat cunoștințe și a acumulat experiență, inclusiv din perspectivă managerială, nu doar strict profesională. Și așa a simțit că e pregătit să facă marele pas, lansându-se într-o aventură pe cont propriu în producția de preparate din carne, sub numele La Petreuș, profitând de conotația de tradițional a numelui său de familie.

Produsele sunt sărate uscat și lăsate mai multe zile să absoarbă aroma condimentelor

O producție, însă, altfel, de tip artizanal. În care carnea este tratată cu sare și condimente și nimic altceva. Și i se acordă timp, în funcție de tipul de preparat, pentru ca aromele să se întrepătrundă. Și încă, foarte important, explică el, produsele nu sunt hidratate, așa cum se întâmplă în producția industrială, nu au adaos de apă.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


A început cu un start up, contribuind și cu finanțe proprii, închiriind spațiul unei foste brutării, iar la poarta laboratorului de producție avea apoi să deschidă primul magazin de desfacere. Astăzi, a ajuns să prelucreze în jur de 500 kg de carne pe zi și are mai multe puncte de vânzare în regie proprie, în Galați și Brăila. Dealtfel, în ziua când l-am vizitat, la Galați, tocmai se întorcea de la un nou punct pe care se pregătește să îl deschidă la Brăila. Și nu oricum, ci un magazin în care, în afară de produse pentru acasă, să propună și sandvișuri și salate folosind produsele proprii.

Rețea de desfacere proprie dar și prin Carrefour și Kaufland, în Galați, Brăila, Focșani

În afară de magazinele proprii și de alte băcănii care preiau de la el produse, a reușit să convigă și unii mari retaileri să îi accepte produsele la vânzare, așa încât cele peste 20 de preparate din unitatea de producție pot fi găsite și în centrele Carrefour din Galați, Brăila sau Focsani, precum și în rețeaua Kaufland din aceeași zonă. Obiectivul său nu este să se extindă pe o arie geografică foarte mare, ci, dimpotrivă, să-și întărească prezența în zonă și să ajungă și la Constanța.

El spune că, pentru a reuși, în afară de cunoștințe teoretice și o doză de experiență, e nevoie de curaj și de o anume doză de inconștiență. Adică, să faci calcule dar să-ți urmezi instinctul, dorința, și să corectezi din mers greșelile, despre care spune că sunt inevitabile. Vorbește cu multă pasiune Bogdan despre experiența sa ca antreprenor și nu ascunde momentele mai complicate ale ei, la fel cum vorbește cu pasiune despre fiecare produs în parte, cum a fost creat și ce rațiuni au stat la baza elaborării fiecărui produs nou. Unele, de exemplu, fiind formule gândite special pentru copii.

Iar dacă e mândru de ceva anume Bogdan, în afară de succesul produselor, e mândru că a reușit să țină aproape marea majoritate a oamenilor cu care a pornit la drum. Și să-i facă să rămână și cei care s-au alăturat pe parcurs. Nu e deloc de mirare, vâzând cât de blând îi spune doamnei care vinde să completeze în vitrină micile spații rămase goale, într-o după amiază târzie de sâmbătă, când ploaia nu a s-a dovedit un argument suficient pentru a ține pe loc clientela fidelă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *