Circulația navelor din porturile maritime ucrainene a încetat, după expirarea în 17 iulie a acordului privind exportul de cereale prin Marea Neagră; aglomerație mare de nave, în apropiere de Sulina; porturile maritime rusești, active, în timp ce armata rusă bombardează Odesa

Circulația navelor din porturile maritime ucrainene a încetat, după expirarea în 17 iulie a acordului privind exportul de cereale prin Marea Neagră; aglomerație mare de nave, în apropiere de Sulina; porturile maritime rusești, active, în timp ce armata rusă bombardează Odesa Circulația navelor din porturile maritime ucrainene a încetat, după expirarea în 17 iulie a acordului privind exportul de cereale prin Marea Neagră; aglomerație mare de nave, în apropiere de Sulina; porturile maritime rusești, active, în timp ce armata rusă bombardează Odesa

În zona de nord-est a Mării Negre, în apropiere de porturile ucrainene Odesa și  Chornomorsk, site-urile care monitorizează traficul marin nu au reperat nicio navă, astăzi, 19 iulie, după două zile de la expirarea acordului privind exportul de cereale din Ucraina, prin Marea Neagră, acord care a fost girat de ONU, Turcia, Ucraina și Rusia. 

Potrivit hărții on line, care furnizează date în timp real despre traficul internațional de nave maritime și fluviale zona din nord-vestul Mării Negre este pustie, nefiind marcată prezența navelor care ar fi putut pleca din cele două porturi ucrainene, unde se află cele mai importante terminale cu profil cerealier ale Ucrainei. 

În schimb, este marcată o aglomerare de nave în apropiere de portul românesc Sulina, poartă de acces spre portul fluvial ucrainean Reni, ceea ce înseamnă că brațele Sulina și Chilia vor prelua o parte din traficul de cereale din Ucraina, în acest nou sezon de recoltare. 

Portul Constanța este, de asemenea, aglomerat, fiind practic platforma maritimă cea mai importantă de preluare a mărfurilor agricole din Ucraina, transportate până aici pe cale feroviară sau rutieră. 

Este observată, de asemenea, o oarecare circulație și pe de-a lungul Dunării, cea mai importantă arteră fluvială a Europei, care va prelua o parte din traficul de mărfuri agricole din Ucraina. 

În timp ce porturile maritime ucrainene sunt inactive, după 17 iulie, în zona de est a Mării Negre, controlată de Rusia, traficul maritim este intens: zeci de nave se deplasează dinspre și spre portul rusesc Novorossiysk. În același timp, este vizibilă și o circulație a navelor dinspre portul rusesc Rostov pe Don, pe sub podul Kerchi.

Rusia a bombardat în această noapte Odesa, cu tiruri de rachete. Luni, 17 iulie, podul Kerci a fost atacat cu rachete și distrus parțial. 

Încetarea acordului privind exportul de cereale din Ucraina prin Marea Neagră complică, din nou, aprovizionarea cu cereale și alte mărfuri agricole a piețelor internaționale. Totodată, porturile românești Sulina și Constanța vor fi supuse unor noi presiune de trafic comercial. În același timp, piața agricolă românească va fi, din nou, influențată de fluxurile comerciale dinspre Ucraina. Cu siguranță, Rusia cunoaște efectele încetării acordului asupra statelor din Uniunea Europeană și asupra statelor din Africa și Asia: lipsa cerealelor ar putea intensifica imigrația spre UE, cu consecințe negative asupra relațiilor intra-comunitare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *