Un eveniment de promovare a judeţului Harghita, care în 2027 va fi Regiune Gastronomică a Europei, a avut loc la Institutul Liszt – Centrul Cultural Maghiar din Bucureşti, participanţii având ocazia să descopere nu doar gusturi, ci şi valorile culturale ale zonei, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit unui comunicat transmis de Biroul de Presă al Consiliului Judeţean, evenimentul desfăşurat luni s-a intitulat „Descoperă gustul autentic al Harghitei”, toţi cei prezenţi având posibilitatea atât de a degusta preparate specifice zonei, cât şi de a realiza, cu ajutorul gazdelor, o incursiune culinară în inima Transilvaniei, prin demonstraţii gastronomice şi poveşti autentice.
„Printre momentele apreciate ale serii s-au numărat prepararea pe loc a kürtőskalács-ului (Colac Secuiesc) premiat, precum şi a altor preparate tradiţionale care ilustrează bogăţia gastronomică a regiunii, cei prezenţi având posibilitatea de a participa activ la demonstraţiile culinare. Atmosfera caldă şi implicarea participanţilor le-au permis celor prezenţi să descopere nu doar gusturi, ci şi valori culturale profunde”, se arată în comunicat.
Acest eveniment este parte dintr-un amplu program de pregătire pentru anul 2027, când judeţul Harghita va deveni oficial Regiune Gastronomică Europeană, un titlu oferit de Institutul Internaţional pentru Gastronomie, Cultură, Artă şi Turism, care onorează excelenţa şi durabilitatea în domeniul gastronomiei.
„Gastronomia este limbajul prin care încercăm să exprimăm tradiţii, valori, legătura dintre trecut, prezent şi viitor, identitate locală. Prin demersurile noastre, pregătim drumul spre 2027, când vom arăta Europei că Harghita nu este doar o destinaţie turistică, ci o experienţă completă, autentică şi durabilă. Îi mulţumim lui Răzvan Pascu, ambasadorul nostru turistic, pentru munca sa dedicată şi sprijinul acordat”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Bíró Barna-Botond, citat în comunicatul de presă.
Evenimentul de la Bucureşti a fost organizat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Harghita (ADI Harghita), deţinătoarea brandului turistic Visit Harghita, care îşi propune prin acţiuni şi implicare să ofere informaţii actualizate despre cazare, gastronomie şi activităţi turistice în judeţ, în colaborare cu Travel Communication şi primul ambasador oficial al judeţului Harghita, expertul în marketing turistic Răzvan Pascu, precizează sursa citată.
Directorul ADI Harghita, Szabó Károly, a vorbit despre responsabilitatea de a construi o ofertă turistică sustenabilă, ancorată în valorile locale.
“Suntem conştienţi că titlul de Regiune Gastronomică Europeană implică nu doar promovare, ci şi responsabilitate. Lucrăm împreună cu comunitatea locală, restaurante, pensiuni, fermieri, meşteşugari, pentru a construi o ofertă turistică completă, sustenabilă şi conectată la valorile noastre”, a afirmat Szabó Károly, citat în acelaşi comunicat.
Totodată, se mai menţionează că, pe lângă pregătirile pentru anul 2027, asociaţia dezvoltă proiecte tematice anuale, precum iniţiativa Family Friendly, turismul gastronomic, turismul de sănătate sau cel cultural. AGERPRES / (AS, redactor: Gina Ştefan, editor: Antonia Niţă)