Al doilea congelator, visul domestic nemărturisit al multor europeni. Crește consumul pentru alimentele congelate, considerate o soluție pentru a avea o alimentație variată și a economisi bani

creste-apetenta-pentru-produse-congelate-a-europenilor-unii-viseaza-sa-aiba-doua-congelatoare Foto: Dreamstime

Care este factorul decisiv la cumpărături în miezul verii? Nu ofertele, nu poftele, nu preferința pen.tru anumite produse ci, supriză, alegem în funcție de cât loc e în congelator. Este elementul principal care reiese din Frozen in Focus, primul raport european dedicat produselor congelate, realizat cu contribuția companiei italiene Findus, relatează media italiene. Raportul a analizat alegerile de consum ale peste 7.500 de persoane cu vârsta de peste 18 ani din cinci țări europene: Regatul Unit, Germania, Franța, Italia și Suedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Totodată, scoate în evidență analiza, crește în Europa conștientizarea beneficiilor produselor congelate – de la valoarea lor nutrițională la reducerea risipei alimentare – în timp ce practicitatea, economia de timp și sustenabilitatea le fac tot mai prezente în obiceiurile alimentare de zi cu zi, scrie publicația rassegnabusiness.news.

Studiul evidențiază o schimbare de paradigmă în relația consumatorilor cu produsele congelate: 88% dintre europeni consideră sănătatea o prioritate în alegerile alimentare, iar alimentele congelate se impun ca soluția ideală pentru o alimentație variată și nutritivă pe tot parcursul anului, răspunzând eficient gusturilor și nevoilor aflate în continuă schimbare.

Confirmând rolul din ce în ce mai central al acestui tip de produse în viața cotidiană, 42% dintre europeni declară că folosesc produse congelate la mese de două până la patru ori pe săptămână. Italia, alături de Germania, se află peste media europeană cu 44% dintre consumatori, urmată de Regatul Unit (41%), iar mai în urmă Suedia (29%) și Franța (28%).

Produsele congelate simplifică viața: mai comode, mai puține drumuri la supermarket

Practicitatea rămâne unul dintre principalii factori care determină preferința europenilor pentru congelate: peste 51% dintre consumatori le aleg pentru economia de timp – tendință mai pronunțată în Italia, unde 52% le consideră un aliat prețios pentru o mai bună gestionare a meselor.

Prodele congelatele sunt ideale pentru cei cu un stil de viață pe fugă, iar 36% dintre europeni le aleg și pentru că ajută la a face economie de bani. În plus, 45% dintre europeni afirmă că achiziționarea produselor congelate reduce numărul de vizite la supermarket.

Iar un alt motiv important este reducerea risipei alimentare, menționată de 47% dintre consumatori, ceea ce reflectă o sensibilitate tot mai accentuată față de mediu.

Congelatorul – un aliat de neînlocuit în gospodăriile europene, în special în Italia și Suedia

Congelatorul este esențial pentru aproape 6 europeni din 10 (59%), iar Italia (63%) este pe locul doi după Suedia (65%) ca grad de dependență față de acest aparat.

Această nevoie se traduce într-o cerere tot mai mare de spațiu suplimentar: peste o treime (35%) dintre consumatori își doresc un congelator mai mare, procent care ajunge la 41% în rândul tinerilor între 25 și 34 de ani. 3 din 10 europeni visează la un al doilea congelator.

În Italia, 35% dintre respondenți doresc mai mult spațiu în congelator, în linie cu media europeană, iar 57% spun că disponibilitatea spațiului influențează modul în care fac cumpărături (față de 51% în restul Europei). Utilizarea congelatorului a crescut față de acum 5 ani pentru 29% dintre italieni și europeni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *