Socateria: Un inginer de 25 de ani din Sibiu și-a deschis afacere alături de familia sa. „Siropul de soc era mereu prezent pe masa familiei noastre de când mă știu”

sirop de soc Sursa Foto: Turnul Sfatului

Socateria este o afacere de familie născută din dorința de a împărtăși cu oamenii gustul autentic al siropului de soc, pregătit la rece, fără fierbere, pentru a păstra proprietățile naturale. Am vorbit cu Iosif Benchea, tânărul de 25 de ani care este și principalul om din spatele afacerii de familie, despre începuturi, despre rețeta siropului, despre provocări, dar și despre planuri de dezvoltare, relatează Turnul Sfatului.

Iosif are 25 ani, este sibian și lucrează ca inginer software. Pe lângă fratele lui, Ionuț, cu care a început afacerea ca și partener, Socateria a implicat ocazional și alți prieteni sau membri ai familiei.

„Siropul de soc era mereu prezent pe masa familiei noastre de când mă știu. În fiecare an mergeam cu fratele meu la adunat de soc, iar apoi îl preparam cu toată familia. Într-un an, tatăl nostru ne-a propus ideea de a vinde siropul care era deja mult apreciat de oricine ne vizita casa. O idee pe care am luat-o în serios, deși aveam doar 14 ani. Împreună cu fratele meu, cu 4 ani mai mare, asta am și făcut în anii următori”, a povestit Iosif pentru Turnul Sfatului.

Provocări în mica afacere

Socul înflorește doar o dată pe an, pentru scurt timp. Potrivit lui Iosif, atunci e nevoie de cea mai mare mobilizare pentru a culege florile de soc, a prepara și îmbutelia siropul care se păstrează apoi pe tot parcursul anului.

„Cea mai mare provocare rămâne vânzarea produselor. Nu e suficient ca produsul să fie unul de excepție dacă lumea nu află de el, iar pentru o mică afacere de familie de multe ori costul promovării poate depăși încasările. Încercăm să păstrăm o comunitate cu clienții deja formați.

Socateria e ceva part-time în viața mea, fiind deocamdată în stadiul în care împărtășim savoarea naturii și cu restul lumii interesate, la scară mai mică, sub forma unui produs de casă făcut cu drag. Pe lângă produsul finit, e nevoie și de aprovizionări, grafică și text, strategii de marketing, promovări fizice și pe rețelele de socializare, colaborări, expedieri și livrări, gestionarea datelor, dezvoltarea brandului și menținerea unei comunități”, a mai povestit acesta.

Citește integral pe Turnul Sfatului

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *