Performant Capital, companie americană de private equity specializată în realități tehnologice, a finalizat o investiție strategică în Wine Suite, platforma lider din Italia pentru gestionarea relației cu clienții (CRM) și marketing în sectorul vinului. Obiectivul este de a crea un hub european dedicat vinului, cu Wine Suite în poziție centrală, scrie cotidianul italian de business Il Sole 24 Ore.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Inițiativa europeană a Performant Capital vine în continuarea unei investiții recente în SUA, în compania OrderPort, lider în soluții digitale pentru sectorul viticol american. Prin această mișcare strategică, fondul american își propune să unească două companii complementare și inovatoare – OrderPort în SUA și Wine Suite în Europa – pentru a crea o platformă tehnologică integrată și scalabilă
„Legat de Wine Suite și software-ul nostru CRM (Customer Relationship Management) și de marketing dedicat cramelor ne-am inspirat la început din modelele americane, unde vânzarea directă către consumator este principalul canal de distribuție pentru vin. Astăzi, faptul că afacerea noastră se unește cu un lider de piață din SUA este pentru noi un motiv de mare mândrie”, a declarat Matteo Ranghetti, unul dintre cofondatorii companiei italiene.
Investiția realizată de Performant Capital oferă Wine Suite un nou impuls financiar, permițându-i să accelereze semnificativ în direcția obiectivelor de creștere și dezvoltare. Dincolo de sprijinul financiar, investiția poziționează Wine Suite în centrul unei ambițioase inițiative globale în domeniul tehnologiei aplicate vinului.
„Această investiție importantă subliniază angajamentul nostru de a susține companii conduse de fondatori care au dezvoltat soluții software esențiale, în care expertiza operațională a Performant Capital poate contribui la valorificarea potențialului de creștere. Suntem entuziasmați să colaborăm cu echipa Wine Suite ca partener strategic și să susținem extinderea lor în întreaga Europă”, a adăugat, la rândul lui, Michael Ciaglia, partener Performant Capital.
Software-ul Wine Suite este folosit deja de peste 500 de crame italiene
În ultimii ani, Wine Suite și-a consolidat poziția de lider în Italia în ceea ce privește soluțiile CRM și de marketing dedicate companiilor vitivinicole. Acum, datorită know-how-ului său în domeniul vânzărilor directe către consumator (direct-to-consumer), compania este pregătită să își extindă operațiunile în Europa. Software-ul Wine Suite este folosit deja de peste 500 de crame italiene, care urmăresc să atragă mai mulți vizitatori în crame și să îmbunătățească vânzările directe.
Achiziția Wine Suite este prima investiție europeană realizată de Performant Capital, după o analiză a pieței pe continent. „Deși, în general, investesc în companii cu o cifră de afaceri în jur de 2 milioane de euro, mai mare decât a noastră, au fost impresionați de competența și motivația echipei noastre, factori care au făcut diferența în decizia lor”, au declarat reprezentanții Wine Suite.
Compania italiană înregistrează o creștere în contratendință față de piața globală a vinului, care se află în declin din cauza taxelor vamale și a unor dinamici internaționale complexe.
Ca soluție tehnologică dedicată vânzării directe, Wine Suite a raportat o creștere de 50% a cifrei de afaceri în primul semestru din 2025, comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Obiectivul pentru finalul anului este atingerea pragului de 1 milion de euro în venituri.
Până în prezent, Wine Suite a demonstrat un impact semnificativ asupra cramelor care îl utilizează: cele care folosesc software-ul de cel puțin trei ani au înregistrat o creștere medie anuală de 18% a veniturilor generate din enoturism și vânzări directe către vizitatori. Un rezultat remarcabil, care în cazul IMM-urilor a compensat adesea dificultățile de export.