Magazinul Unirea Shopping Center din Bucureşti va fi reconfigurat: Noul concept va include restaurante, cafenele şi rooftop bars (consultanți)

Unirea Shopping Center din București Sursa foto: Flickr

Consultanţii Colliers România vor coordona procesul de repoziţionare pentru cele două centre comerciale Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov, prin transformarea acestora în spaţii multifuncţionale moderne şi adaptabile, se arată într-un comunicat de presă al companiei, transmis luni AGERPRES.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

„Până la finalul anilor ’90, Unirea Shopping Center Bucureşti era singurul centru comercial de mari dimensiuni din Capitală şi un punct de referinţă pentru cumpărături. În ultimele două decenii, piaţa s-a extins rapid, cu peste 50 de centre şi galerii comerciale dezvoltate în Bucureşti şi împrejurimi, schimbând treptat comportamentele de consum şi orientând publicul către formate de proximitate sau concepte tematice, mai aproape de casă ori de birou. Deşi peisajul comercial al Capitalei s-a diversificat semnificativ, zona Unirii a continuat să atragă un flux ridicat de vizitatori, susţinut de poziţionarea ultracentrală şi proximitatea faţă de repere majore precum Centrul Vechi, Palatul Parlamentului, instituţii publice, hoteluri şi clădiri de birouri. Staţia de metrou Piaţa Unirii, principalul nod de transport al oraşului, unde se intersectează trei magistrale, înregistra în 2015 un trafic anual de aproape 30 de milioane de călători, o cifră care, cel mai probabil, este şi mai mare astăzi”, se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, obiectivul proprietarului este transformarea Unirea Bucureşti într-un spaţiu multifuncţional modern şi adaptabil, care să depăşească modelul tradiţional de retail axat pe fashion.

Astfel, noul concept va integra o gamă diversificată de funcţionalităţi şi servicii – de la restaurante, cafenele şi rooftop bars, până la zone dedicate culturii, sportului şi divertismentului. Totodată, proiectul ia în calcul includerea unor spaţii de co-working sau birouri clasice, pentru a răspunde cerinţelor tot mai variate ale consumatorilor urbani şi ale turiştilor care frecventează zona centrală, transmite Agerpres.

„Zona Unirii are un potenţial ridicat de atracţie, susţinut nu doar de amplasarea centrală, ci şi de densitatea mare a populaţiei din interiorul inelului central al Bucureştiului, estimată la peste 500.000 de locuitori. La acest bazin urban se adaugă fluxul constant generat de birouri, instituţii, unităţi de învăţământ şi, tot mai mult, de turism. În 2024, România a atras 2,4 milioane de turişti străini, în creştere cu 13,5% faţă de anul anterior, la care se adaugă turiştii români. Zona Centrului Vechi – Unirea – Palatul Parlamentului rămâne una dintre cele mai căutate destinaţii ale Capitalei, datorită mixului de atracţii, evenimente şi opţiuni de petrecere a timpului liber. Pe termen mediu, această dinamică este aşteptată să genereze o creştere semnificativă a numărului de turişti, tendinţă confirmată şi de evoluţiile din alte capitale din regiune. Hotelurile şi spaţiile comerciale din centrul Bucureştiului sunt printre principalii beneficiari ai acestui flux în creştere”, notează compania de consultanţă imobiliară.

În paralel, Colliers va coordona şi repoziţionarea completă a Unirea Shopping Center Braşov, care găzduieşte, în prezent, doi operatori de fitness şi un restaurant-lounge la ultimul etaj.

„Clădirea va intra într-un proces extins de renovare, iar redeschiderea este estimată pentru sfârşitul anului 2026 sau începutul lui 2027. Planurile vizează transformarea centrului într-un spaţiu urban multifuncţional, adaptat noilor tendinţe în materie de consum, mobilitate şi stil de viaţă. Braşovul este unul dintre oraşele cu cea mai accelerată dezvoltare economică şi imobiliară din ultimii 15 ani, iar noile concepte de retail şi servicii atrag constant locuitori din oraş şi din zonele învecinate. Poziţionarea centrală a clădirii, în imediata apropiere a Gării, oferă un avantaj important prin accesul facil şi traficul constant, deservind o populaţie de peste 300.000 de locuitori”, precizează sursa citată.

Colliers este unul dintre liderii globali în servicii de consultanţă imobiliară şi de management al investiţiilor, care operează prin trei platforme de top – Servicii Imobiliare, Consultanţă Tehnică şi Managementul Investiţiilor. Compania înregistrează venituri anuale de aproape cinci miliarde de dolari, o echipă de 23.000 de profesionişti şi peste 100 de miliarde de dolari în active gestionate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *