Ultimele noutăți din sectorul alimentar de top din Italia și o parte a celor din Europa, protagonistele primei ediții internaționale TuttoFood Milano. A început construcția unui mare hub alimentar italo-german

targ alimentar international la Milano foto: tuttofood.it

S-a încheiat ieri la Milano prima ediție a targului alimentar internațional Tuttofood 2025 într-o formulă nouă, amplificată și deschisă în premieră expozanților internaționali. Târgul a avut loc în spațiul expozițional Fiera Rho Milano, însă organizatorul a fost Fiere di Parma, o entitate de sector cu multă experiență pe sectorul b2b, dobândită de-a lungul timpului prin prisma Parma Food Valley, un consorțiu regional care reunește toate mărcile și produsele alimentare de top de pe teritoriul acesteia. Parma organiza până acum în ritm anual evenimentul numit Cibus, însă noile dinamici comerciale obligă la o reinventare permanentă.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Târgul a fost destinat sectorului retail și HoReCa, standurile producătorilor direcți sau distribuitorilor mai mari fiind organizate pentru a permite organizarea unor experiențe de prezentare și gustative directe, în așteptarea numeroșilor buyers internaționali prezenți. Multe din ele dotate cu bucătărie proprie și cu ateliere de live cooking. Spațiul expozițional de la Milano măsoară 150.000 mp dedicat doar standurilor.

Târgul a fost destinat produselor alimentare prelucrate și producătorilor de toate mărimile

Au participat circa 4000 de expozanți din sectorul produse alimentare prelucrate: carne și preparate din carne, lactate și brânzeturi, sosuri și conserve vegetale, ulei de măsline și oțet balsamic, făină și paste, bakery, cafea și ciocolată, băuturi, produse congelate. Producători de toate mărimile, de la branduri dintre cele mai mari și mai cunoscute până la multe altele de dimensiuni mai mici, în expansiune națională și internațională, toată lumea în căutare de canale de distribuție cât mai eficiente.

Potrivit datelor prezentate de Antonio Cellie, directorul general al Fiere di Parma la prezentarea bilantului ediției, au fost prezenți la eveniment peste 3.000 de buyers internaționali. Aceasta, dintr-un total de aproape 100.000 de acces-uri individuale în cele cinci zile ale târgului, care au inclus, în afară de expozanți, buyers și mass media, și mult public – indiferent de specificul târgului, standurile organizează și vânzări directe către public. Totodată, au fost prezenți circa 7000 de reprezentanți ai lanțurilor de distribuție HoReCa din străinătate au fost prezenți la tâng, adică circa 25% din total.

Un hub alimentar Parma-Milan-Köln care să devină o forță în Europa

„Revenirea la târg ne oferă o măsură concretă a satisfacției înregistrate de expozanți, ceea ce nu ne surprinde în cazul Cibus, care a devenit deja o rutină de afaceri pentru operatorii din sectorul alimentar italian, obișnuiți cu centrul expozițional din Parma. Acum ne-am acomodat cu dimensiunile celui din Milano și lucrăm deja la layout-ul pentru 2026 pentru a-l face și mai clar și mai eficient. Cu siguranță este foarte încurajator pentru această primă ediție a TuttoFood Milano, o confirmare în plus a validității și forței hub-ului alimentar pe care îl construim între Parma, Milano și Köln”, a spus oficialul.

În cadrul acestui program internațional, echipa organizatorică mixtă Fiere di Parma&Koelnmesse se pregătește pentru evenimentul PLMA Amsterdam pe 20 și 21 mai, după care urmează Thaifex, la Bangkok în perioada 27-31 mai, Fancy Food la New York (29 iunie – 1 iulie), pentru a încheia la Köln, cu ocazia târgului internațional Anuga (20-25 octombrie). Pentru anii următori au fost deja confirmate edițiile TuttoFood 2026 la Milano (11-14 mai) și Cibus 2027 la Parma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *