PepsiCo inaugurează un centru de training la fabrica din Dragomireşti-Deal, pentru formarea studenţilor şi a angajaţilor, unde compania produce până la 1 milion de sticle de băuturi pe zi

pepsico foto: unsplash.com@ Ja San Miguel

PepsiCo a inaugurat un Centru de Training în cadrul fabricii de băuturi din Dragomireşti-Deal, dotat cu echipamente de ultimă generaţie destinate instruirii practice şi formării viitorilor specialişti în producţia de băuturi răcoritoare. Investiţia se ridică la 137.000 de dolari, transmite News.ro.

”PepsiCo a investit 137.000 de dolari în dezvoltarea Centrului de Training din fabrica de băuturi PepsiCo East Balkans din Dragomireşti-Deal, dotat cu echipamente de ultimă generaţie destinate instruirii practice şi formării viitorilor specialişti în producţia de băuturi răcoritoare. Acest spaţiu de învăţare va sprijini atât angajaţii, cât şi studenţii în dobândirea de competenţe tehnice, oferindu-le posibilitatea de a simula în laborator procesele de producţie şi mentenanţă”, anunţă compania.

PepsiCo are în România 1.400 angajaţi, din care aproximativ 230 în fabrica de la Dragomireşti-Deal.

Fabrica PepsiCo din Dragomireşti-Deal a avut o producţie de 510 milioane litri în 2024 şi anul acesta şi-a planificat o creştere până la 550 milioane litri, spun reprezentanţii companiei.

În fabrica Dragomireşti-Deal, PepsiCo a investit, în urmă cu doi ani, 13 milioane de dolari într-o linie de producţie complet automatizată. Cea mai avansată linie din portofoliul PepsiCo Europa, aceasta poate produce până la 1 milion de sticle de băuturi pe zi, reducând consumul de energie şi apă cu 30%, utilizând cu 20% mai puţin dioxid de carbon şi economisind aproximativ 30 de tone de plastic anual.

Începând cu această lună, aici se va desfăşura programul prin care angajaţi din fabricile PepsiCo East Balkans vor fi pregătiţi să devină formatori interni. După finalizarea trainingului, aceştia vor putea susţine, la rândul lor, sesiuni de instruire pentru colegi, contribuind la îmbunătăţirea mentenanţei preventive şi predictive, cu scopul creşterii eficienţei proceselor de producţie. De asemenea, în Centrul de training PepsiCo se vor desfăşura, separat, laboratoare dedicate studenţilor de la Universitatea Naţională de Ştiinţă şi Tehnologie Politehnica Bucureşti, Facultatea de Inginerie Mecanică şi Mecatronică.

„Programul acesta ne ajută foarte mult legat de posturile tehnice pe care noi le căutăm, atât pentru fabrici, cât şi pentru depozite, posturi de ingineri de care noi avem nevoie constant. Laboratorul are două scopuri: să ne formăm constant angajaţii din companie şi de cealaltă parte să ajutăm studenţii să încerce echipamentele în mod practic, echipamente noi, de ultimă generaţie. Prin această iniţiativă, ne dorim să le oferim colegilor noştri şi viitorilor specialişti din industrie o experienţă de învăţare cât mai aplicată. Centrul de training este locul în care pot testa, experimenta şi învăţa direct pe echipamente reale, într-un mediu sigur. Parteneriatul cu Universitatea Naţională de Ştiinţă şi Tehnologie Politehnica Bucureşti reprezintă o dovadă clară de colaborare eficientă între piaţa muncii şi piaţa educaţiei, centrată pe dezvoltarea profesională a viitoarelor generaţii de profesionişti”, a declarat Silvia Petre, HR director PepsiCo East Balkans.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Sala poate găzdui simultan 20 de persoane şi este dotată cu echipamente mecanice, electronice şi pneumatice, precum şi un mini-robot utilizat pentru simularea unor procese de producţie. Studenţii vor avea ocazia să utilizeze echipamente care simulează procesele de producţie dintr-o fabrică de băuturi, dar şi sisteme electrice şi automatizate, iar angajaţii PepsiCo din cele două fabrici din România vor participa la sesiuni de pregătire tehnică avansată.

PepsiCo îşi desfăşoară activitatea şi investeşte în România de peste 30 de ani. În ultimii 10 ani, PepsiCo a investit direct 320 de milioane de dolari în România.

Produsele PepsiCo se vând în peste 200 de ţări şi teritorii din întreaga lume. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de aproape 92 miliarde dolari în 2024, iar portofoliul de alimente şi băuturi include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker şi SodaStream.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *