Crește consumul de ulei de măsline la nivel mondial în ultimii 30 de ani, inclusiv în afara spațiului UE

consum crestere ulei de măsline cerere de ulei de masline in afara UE alibaba Foto: Dreamstime

Consumul de ulei de măsline la nivel mondial a fost permanent pe un trend ascendent în ultimii 30 de ani, iar țările din afara pieței comunitare apreciază tot mai mult așa-numitul „aur verde”, recunoscând uleiul extravirgin atât ca sursă de bunăstare, și nu doar ca aliment.

Spania este principalul exportator de ulei la nivel global, urmată de Italia pe locul al doilea. Acest aspect a fost evidențiat într-un studiu realizat de Observatorul Nomisma-Sol2Expo, prezentat în cadrul conferinței de presă dedicate târgului internațional organizat la Verona, între 2 și 4 martie, reunind 14 regiuni italiene și cumpărători din 27 de țări, scrie agenția de presă ANSA.

Creșteri de peste 10% ale importului și în Corea de Sud, Indonezia, Taiwan

„Există noi țări care consideră uleiul de măsline un produs benefic – se arată în studiu – și, prin urmare, consumul acestui simbol al dietei mediteraneene este în creștere. În ultimii cinci ani, 54% din consumul global de ulei a avut loc în afara granițelor comunitare. Dacă este adevărat că piețele SUA, Germania, Franța, Canada și Japonia rămân cele mai relevante pentru exportul de ulei extravirgin de măsline, în ultimii cinci ani, Coreea de Sud, Indonezia și Taiwan au înregistrat creșteri importante ale importurilor de ulei, de peste 10%. Atât din America de Sud, cât și din Extremul Orient asiatic se remarcă o cerere tot mai mare pentru uleiul extravirgin de măsline”, au arătat autorii prezentării.

Micii producători italieni încep să vândă uleiul de măsline pe platforma chinezească B2B Alibaba

Recent, o mare asociație a micilor producători direcți de ulei de măsline, AIFO (Associazione Italiana Frantoiani Oleari ), a anunțat încheierea unui parteneriat cu alibaba.com, considerată cea mai mare platformă B2B internațională, cu peste 48 milioane de utilizatori, potrivit unei alte informații a agenției ANSA.

Anunțul a fost făcut cu ocazia unui alt târg important al sectorului agroalimentar, Fiera del Levante, de la Bari, cu o secțiune dedicată special uleiului de măsline din regiunea Mediteranei, obiectivul acordului încheiat, potrivit reprezentanților AIFA, fiind acela de a face ca uleiul italian de măsline să ajungă mai ușor pe piețele internaționale.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


„Uleiul extravirgin de măsline italian este un patrimoniu extraordinar, rezultat al tradiției, pasiunii și calității. Cu toate acestea, fără un acces structurat la piețele internaționale, riscăm să nu valorificăm pe deplin munca producătorilor noștri. Prin acest parteneriat cu Alibaba.com, le oferim membrilor noștri posibilitatea de a intra în contact cu cumpărători din întreaga lume, extinzându-și astfel oportunitățile de afaceri într-un mod concret și inovator”, a spus Elia Pellegrino, președintele Aifo.

Potrivit reprezentantului plaftormei de comerț alibaba.com, acest canal oferă acces direct la cumpărători calificați din întreaga lume, instrumente avansate de vânzare și vizibilitate maximă pe piața internațională, fiind potrivit producătorilor care doresc să își extindă în mod direct vânzările.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *