De pe 27 ianuarie, cei care doresc să folosească toaletele sau să rămână în cafenelele Starbucks din America de Nord vor trebui să facă o achiziție. Celebrul lanț de cafenele a anunțat că renunță la politica sa de „uși deschise”, implementată în 2018, care permitea accesul persoanelor care nu erau clienți.
„Implementarea unui Cod de Conduită pentru Cafenele este ceva ce majoritatea retailerilor au deja și este un pas practic care ne ajută să prioritizăm clienții care plătesc și care vor să se bucure de cafenelele noastre sau au nevoie să folosească toaleta în timpul vizitei lor”, a declarat Jaci Anderson, reprezentantă Starbucks, pentru Business Insider într-un comunicat trimis prin email.
Anderson a precizat că noua măsură se va aplica tuturor cafenelelor din America de Nord. Compania definește un client drept oricine face o achiziție sau este însoțit de cineva care a cumpărat ceva. Semne care explică noul Cod de Conduită vor fi afișate în fiecare locație Starbucks pentru a sublinia clar că spațiile cafenelei, incluzând cafenelele propriu-zise, terasele și toaletele, sunt destinate exclusiv clienților plătitori și personalului.
Decizia vine la aproape cinci ani după controversa din 2018, când doi bărbați de culoare au fost arestați într-o cafenea
Angajații vor fi instruiți să aplice noul cod de conduită și să ceară persoanelor care încalcă regula să părăsească locația. În cazuri necesare, ar putea solicita sprijinul autorităților locale.
Decizia vine la aproape cinci ani după controversa din 2018, când doi bărbați de culoare au fost arestați într-o cafenea din Philadelphia. Aceștia au fost opriți să folosească toaleta pe motiv că nu făcuseră nicio achiziție, iar personalul cafenelei a chemat poliția.
Interesant este că schimbarea vine în contextul viziunii anunțate în septembrie de CEO-ul Brian Niccol, care dorea ca Starbucks să devină un „al treilea spațiu” pentru socializare. „Cafenelele noastre vor fi locuri primitoare, cu scaune confortabile, un design atent și o distincție clară între serviciul «la pachet» și cel pentru consum acasă”, spunea acesta într-o scrisoare deschisă.