Un atac cibernetic asupra unui furnizor de software terț folosit parțial de Starbucks a perturbat capacitatea angajaților de a-și vizualiza și gestiona programul, precum și de a-și urmări orele lucrate. Managerii au lucrat la o soluție manuală pentru a înregistra orele de lucru ale angajaților, pentru a-și calcula corect salariul și a-i ajuta să-și gestioneze programul, a declarat compania, conform Today.
Atacul ransomware, care a fost raportat pentru prima dată de The Wall Street Journal, nu a afectat capacitatea Starbucks de a servi clienții în cele aproximativ 11.000 de locații ale sale din America de Nord, au mai arătat reprezentanții companiei. Starbucks a adăugat că lucrează cu furnizorul la găsirea unei soluții.
Atac de tip ransomware
Furnizorul Blue Yonder, o divizie a Panasonic din Arizona, care vinde software pentru lanțul de aprovizionare companiilor din Fortune 500, inclusiv Starbucks, spunând într-un comunicat de presă din 22 noiembrie că a suferit un atac de tip ransomware cu o zi mai devreme. „Blue Yonder a suferit întreruperi în mediul găzduit de serviciile sale gestionate, care a fost determinată a fi rezultatul unui incident ransomware”, a spus compania.
Ransomware este un software rău intenționat folosit de pentru a împiedica oamenii să acceseze fișierele computerului, sistemele sau rețelele. Atacatorii cer apoi o răscumpărare pentru ca accesul să fie returnat, potrivit FBI.
Atacurile ransomware la nivel mondial până în iunie 2024 au crescut în acest an comparativ cu primele șase luni din 2023, potrivit Biroului Directorului de Informații Naționale. Au fost raportate 2.321 de atacuri între ianuarie și iunie 2024, în principal în sectorul comercial, a raportat agenția.