Laptele și iaurtul de ovăz sunt produsele cu cea mai mare creștere în ultimii ani, depășind soia. Un startup italian a lansat o campanie de crowdfunding pentru a deveni lider de piață

lapte de ovaz iaurt de ovaz startup startup foodtech Heaven foto: heavenoat.com

Heaven este unicul brand italian, fondat în 2019 la Milano, care produce exclusiv băuturi de tip lapte și, mai nou, iaurt, din ovăz. Recent, lansat o campanie de crowdfunding în încercarea de a deveni lider de piață pe acest segment, la concurență cu multinaționalele.

Laptele de ovăz a fost creat la jumătatea anilor 90 la Universitatea Lund din Suedia, ca răspuns la un studiu legat de intoleranța la lactoză de către cercetătorul Rickard Öste. El avea să devină fondatorul Oatly, primul brand din zona băuturilor de ovăz asemănător laptelui. Probabil că nici el nu spera ca produsul său să aibă așa un succes, explicat ulterior prin faptul că este sustenabil și corespunde noilor criterii de welness contemporane. Un produs care a pornit practic de nicăieri și a ajuns la o creștere cu două cifre, cu care puține alte se pot lăuda.

Conform unor proiecții de piață, este un produs proiectat să ajungă la o cotă de piață de 6,8 miliarde de dolari în 2019, cu o creștere anuală de peste 13%. Cu creșteri anuale în Europa de la 50% în sus în ultimii ani, laptele de ovăz a depășit la vânzare laptele de soia în 2020, trend care a continuat.

O campanie care țintește spre pragul de 300.000 de euro

Pe acest trend internațional impresionant, startup Heaven de la Milano a lansat o campanie de strângere de fonduri de tip equity, cu posibilitatea de a investi sume modeste, începând de la 200 de euro. Obiectivul declarat al campaniei, 300.000 de euro, din care, declară compania, 15% vor fi utilizați pentru crearea altor produse, iar 25% pentru amplificarea rețelei de distribuție. Actualmente, produsele se găsesc în marea majoritate a lanțurilor de supermarketuri, dar nu în toate punctele de vânzare ale acestora.

În ultimii doi ani, cifra de afaceri a startupului creat înainte de pandemie la Milano s-a dublat și tinde spre nivelul a 2 milioane de euro la sfârșitul acestui an. Și asta în condițiile în care și-a triplat aproape vânzările, raportat la 2022, scrie cotidianul economic Il Sole 24 Ore.

Heaven, patru tipuri de lapte și trei de iaurt

Actualmente, compania produce patru tipuri de bătuturi de tip lapte din ovăz și trei tipuri de iaurt de ovăz, simplu, cu afine și cu mango. Toate, conform declarațiilor companiei, fără zahăr adăugat și cu un procent mai mare de ovăz decât orice alt produs al concurenței: 15-18%, față de cele maxim 10 procente ale altor produse similare.

Iaurturile au fost adăugate în acest an, conțin fermenți lactici activi și au o consistență cremoasă care se apropie de cea iaurtului obișnuit. Dealtfel, obiectivul declarat al companiei este acela de a revoluționa la nivel calitativ această nișă de produse – propunând pe piață produse sănătoase dar și satisfăcătoare ca gust, care să țintească și targetul de consumatori tradiționali.

„Piața italiană pe zona de alimente și băuturi este dominată de multinaționale, care sufocă încercările de a inova, un spirit care a fost întotdeauna punctul de forță al startup-urilor și al companiilor mici, spune Brendan Harris, cofondator al Heaven, împreună cu Inga Jasiuvian. Cei doi sunt și în spatele brandului Froosh prezent pe piața din Europa de nord și care produce smoothie de fructe, devenit în scurt timp lider de piață. Ei spun că în prezent climatul de business din Italia a devenit foarte favorabil investițiilor în startup-uri.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *