Raport citat de Reuters: Companiile alimentare vând produse care sunt mai puțin sănătoase în țările sărace

Nestle / Sursa foto: Flickr Nestle / Sursa foto: Flickr

Conform unui raport recent, marile companii de produse alimentare și băuturi din lume vând produse mai puțin sănătoase în țările cu venituri mici, comparativ cu cele vândute în țările cu venituri mari, relatează Reuters.

Produsele unor companii precum Nestlé, PepsiCo și Unilever au fost evaluate ca parte a unui indice global publicat de Inițiativa pentru Acces la Nutriție (ATNI), primul raport de acest fel realizat din 2021.

Organizația non-profit a descoperit că, dintre cele 30 de companii analizate, produsele comercializate în țările cu venituri mici au obținut scoruri mai mici în sistemul de rating Health Star, dezvoltat în Australia și Noua Zeelandă, decât cele vândute în țările cu venituri mari.

În sistemul Health Star Rating, produsele sunt clasificate de la 0 la 5 stele, 5 fiind cel mai sănătos, iar un scor de peste 3,5 indicând o opțiune considerată sănătoasă. În țările cu venituri mici, produsele multinaționalelor au obținut o notă medie de 1,8, comparativ cu 2,3 în țările cu venituri ridicate, unde au fost evaluate mai multe produse.

„Este o imagine foarte clară că ceea ce vând aceste companii în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai active, nu sunt produse sănătoase”, a declarat Mark Wijne, director de cercetare la ATNI, într-un interviu pentru Reuters. „Este un semnal de alarmă pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a adăugat el.

Este pentru prima dată când indicele diferențiază între evaluările pentru țările cu venituri mici și cele cu venituri mari.

ATNI subliniază importanța acestui indice, deoarece alimentele ambalate au un rol tot mai mare în criza globală a obezității. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, peste un miliard de oameni din întreaga lume suferă de obezitate, iar Banca Mondială estimează că 70% dintre persoanele supraponderale sau obeze locuiesc în țări cu venituri mici și medii.

„Ne-am angajat să ne creștem vânzările de alimente mai nutritive, precum și să ghidăm oamenii către diete mai echilibrate”, a declarat un purtător de cuvânt al Nestlé prin e-mail, adăugând că Nestlé fortifică, de asemenea, produsele pentru a contribui la reducerea deficitelor nutriționale din țările în curs de dezvoltare.

Un purtător de cuvânt al PepsiCo a refuzat să comenteze. Anul trecut, compania și-a stabilit noi obiective pentru a reduce sodiul din chipsuri și pentru a adăuga ingrediente precum cereale integrale în produsele sale alimentare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *