Studiu: Produsele cu maia în domeniul brutăriei, fuziunea culinară şi echilibrul nutriţional sunt principalele tendinţe majore care vor influenţa industria panificaţiei şi a cofetăriei, la nivel mondial

pâine, Sursa foto: Pixabay / Couleur

Produsele cu maia în domeniul brutăriei, fuziunea culinară şi echilibrul nutriţional sunt principalele tendinţe majore care vor influenţa industria panificaţiei şi a cofetăriei, la nivel mondial, potrivit unei companii care activează în domeniul materiilor prime pentru brutărie, patiserie, cofetărie şi ciocolaterie, transmite Agerpres.

Informaţiile provin din ultima ediţie a studiului Taste Tomorrow, cel mai mare program de cercetare a consumatorilor de panificaţie din lume, realizat în parteneriat cu Ipsos Global, care include peste 20.000 de consumatori din 50 de ţări, interviuri cu clienţi şi experţi din industrie, precum şi o analiză senzorială exhaustivă.

Consumul produselor cu maia (sourdough) rămâne tendinţa cea mai mare şi cu cea mai rapidă evoluţie din industria de panificaţie până în 2025, cu o creştere estimată de 40% a interesului consumatorilor la nivel global, precizează Puratos.

În multe părţi ale lumii, interesul este în creştere pentru pâinea cu maia

„În ţările francofone, popularitatea sa nu mai este limitată la pâine, ci se extinde la croissante, bagels, cozonaci şi alte produse de patiserie, oferind consumatorilor experienţe senzoriale noi. Cunoştinţele adânc înrădăcinate despre maia pe aceste pieţe includ o apreciere a profilurilor sale distincte de aromă şi a beneficiilor pentru sănătatea intestinală”, se scrie în comunicat. În alte părţi ale lumii, unde maia este mai mult o noutate sau a fost asociată cu o cultură alimentară occidentală, interesul este în creştere pentru pâinea cu maia.

Fuziunea culinară va creşte cu 10% şi va juca un rol important în patiserie şi ciocolaterie, combinând arome, texturi şi tehnici din diferite culturi pentru a crea deserturi inovatoare, hibride, care stimulează simţurile consumatorilor. Creşterea interesului pentru tehnologiile AI şi pentru experienţele senzoriale neobişnuite va accelera această tendinţă, notează Puratos.

Echilibrul nutriţional este în creştere cu 30% şi devine una dintre cele mai mari tendinţe din industria cofetăriei

Exemplele includ creaţiile virale din Social Media precum „crookies” şi „ciocolata Dubai”. Combinaţiile neaşteptate precum dulce şi picant, dulce şi sărat şi cea mai recentă senzaţie – dulce şi acru, cunoscută şi sub numele de „tangy twist” – captivează publicul şi cresc cererea pentru experienţe gustative mai aventuroase şi neconvenţionale. Dincolo de gust, fuziunea se extinde şi la texturi şi forme: consumatorii sunt atraşi de creaţiile hibride care combină elemente sau îmbină diferite formate într-unul. Această tendinţă va creşte constant în ţările vorbitoare de limbă engleză şi portugheză şi este de aşteptat să crească în rândul consumatorilor chinezi (+13%), spanioli (+11%) şi vorbitori de limbă germană (+7%) în 2025.

Echilibrul nutriţional este în creştere cu 30% şi devine una dintre cele mai mari tendinţe din industria cofetăriei şi a ciocolateriei, mai arată sursa citată. Deşi nu este un concept nou, ascensiunea sa într-o industrie axată tradiţional pe răsfăţ marchează o schimbare semnificativă în percepţia consumatorilor asupra deserturilor pe bază de ciocolată. Consumatorii caută din ce în ce mai mult produse de ciocolată cu ingrediente mai sănătoase, precum turmeric, plante botanice, nuci, seminţe şi proteine. Aceste ciocolate sunt apreciate pentru beneficiile lor funcţionale, cum ar fi îmbunătăţirea somnului şi creşterea imunităţii, şi sunt din ce în ce mai incluse în dietele cumpărătorilor atenţi la sănătatea lor. Inclusiv cei care văd ciocolata în primul rând ca pe un răsfăţ caută şi opţiuni mai sănătoase, precum ciocolata cu conţinut scăzut de zahăr şi cea cu ingrediente bogate în nutrienţi, amplificând şi mai mult această tendinţă.

„Puratos contribuie constant la dezvoltarea industriei, oferind producătorilor o perspectivă globală asupra locului în care se află astăzi industria serviciilor alimentare, dar şi un sneak-peak spre viitor. Sunt informaţii utile despre tendinţe, atitudini şi obiceiuri de consum, transformate ulterior în produse inovatoare, mulate pe aşteptărilor consumatorilor. Taste Tomorrow există deja de 12 ani şi ne mândrim cu faptul că este cel mai complex sprijin la nivel global, pe partea de tendinţe şi înţelegerea consumatorilor din industria noastră”, a declarat Gabriela Bereş, Managing Director CEE Puratos Group, citată în comunicat.

Preţul este un factor tot mai important în decizia de cumpărare

Atunci când vine vorba despre criteriile pe baza cărora cumpără produse de brutărie, cofetărie-patiserie şi ciocolaterie, europenii pun pe primele locuri gustul, prospeţimea şi preţul. În cazul ciocolatei mai este, însă, un criteriu: procentul de cacao.

Preţul este un factor tot mai important în decizia de cumpărare, iar cel mai mare impact asupra cheltuielilor europenilor îl au produsele tip „răsfăţ”, precum gustările dulci, băuturile alcoolice, deserturile, mâncările ready-to-eat şi patiseria fină. La polul opus, cel mai mic impact asupra cheltuielilor europenilor îl au cerealele, băuturile lactate, pastele şi orezul. 66% dintre europeni încă se răsfaţă cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar şi cu un buget limitat, iar 43% aleg să plătească un pic mai mult pentru anumite caracteristici ale produselor, precum prospeţimea sau ingredientele conţinute.

82 % dintre români se răsfaţă cu produse dulci de patiserie-cofetărie

Cumpărăturile alimentare online devin din ce în ce mai populare: aproximativ 33% dintre consumatorii europeni cumpără alimente online cel puţin o dată pe lună, faţă de 25% în 2021.

În ceea ce îi priveşte pe români, 82 % dintre aceştia se răsfaţă cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar şi cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de 66%, iar la nivel global 68%. Românii aleg calitatea în locul preţului mai mic: 75% pentru pâine, 76% pentru ciocolată, 71% pentru prăjituri şi patiserie şi 70% pentru patiserie dulce sau mic-dejun. Potrivit Puratos, 71% dintre români sunt de acord că produsele pe bază de plante au un impact pozitiv asupra mediului, 72% sunt de acord că produsele pre-coapte & congelate pentru a fi coapte acasă oferă prospeţime la îndemâna oricui, 84% percep pâinea cu maia ca fiind mai sănătoasă, iar 79% caută pe internet alimente care susţin sănătatea mentală, precum mic-dejun antistres sau alimentaţie anti-oboseală. De asemenea, 87% dintre români sunt interesaţi de produsele alimentare care îmbunătăţesc sănătatea intestinală, precum biscuiţii digestivi, 80% doresc să regăsească un element familiar atunci când încearcă noi tipuri de mâncare şi 80% doresc să fie informaţi despre provenienţa şi modul de preparare a mâncării.

Studiul Taste Tomorrow monitorizează constant semnale de tendinţe şi evoluţia tendinţelor globale, combinând cele mai noi tehnologii digitale şi tehnici de inteligenţă artificială semantică. Taste Tomorrow este cel mai mare program de cercetare a consumatorilor de panificaţie din lume, realizat în parteneriat cu Ipsos Global.

Consumatorii au răspuns la întrebări despre mai multe subiecte referitoare la cele trei categorii: brutărie, patiserie-cofetărie şi ciocolată. Pentru a identifica tendinţele, analizele de inteligenţă artificială sunt aplicate pe mai bine de 100 de milioane de menţiuni din social media, din ultimii trei ani. Pentru a asigura relevanţa şi o bază bună de măsurare, tendinţele sunt ancorate în conversaţii legate de categorie.

Puratos este un grup internaţional ce oferă o gamă completă de ingrediente alimentare inovatoare şi servicii pentru sectoarele de panificaţie, patiserie şi ciocolată. Grupul este prezent în peste 100 de ţări, printre care şi România, şi are sediul în Belgia, fiind fondat în 1919.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *