Norofert, producător de inputuri organice din România, a anunțat că a încheiat primul semestru din 2024 cu o cifră de afaceri de 21,04 milioane lei, marcând o creștere de 4,27% față de aceeași perioadă a anului anterior. Compania, listată la Bursa de Valori București pe piața AeRO, susține că, în ciuda unui context agricol dificil și a deciziilor prudente ale fermierilor, profitul net a atins 1,85 milioane lei. Acest indicator a înregistrat o scădere de 40% față de 2023, dar este peste nivelul bugetat. Acestea sunt primele rezultate financiare după extinderea companiei pe piața americană.
Norofert și-a extins operațiunile internaționale, finalizând o linie de producție în SUA și semnând un contract de distribuție pentru regiunile Dakota de Sud, Dakota de Nord și Minnesota. În plus, compania a anunțat extinderea pe piața din Brazilia. „Recent, am anunțat intrarea pe piața din Brazilia. Strategia Norofert rămâne axată pe doi piloni strategici: dezvoltarea de soluții adaptabile prin inovație continuă și extinderea internațională”, a declarat Vlad Popescu, Președintele Consiliului de Administrație, Norofert:
Printre investițiile majore din România, Norofert a finalizat prima etapă a unui laborator de cercetare și a investit în sisteme de irigații pe 340 de hectare din cele 1.000 ha de la Ferma Zimnicea. De asemenea, datoriile totale ale companiei au scăzut cu 4%, până la 62,4 milioane lei, ca urmare a rambursării anticipate a unor credite.
Norofert are un portofoliu de peste 65 de produse pentru agricultura ecologică și convențională.