Într-o lume în care sănătatea și sustenabilitatea devin din ce în ce mai importante, apa minerală naturală din România se dovedește a fi un adevărat izvor de oportunități. Mihai Neagu, CEO-ul Perla Harghitei și Apemin Tușnad, subliniază, într-un interviu acordat G4Food, potențialul imens al acestui sector, afirmând că „avem o mină de aur pe care trebuie s-o dezvoltăm”.
„Cred că de fapt apele naturale minerale ar fi trebuit să fie brandul nostru de țară”, este de părere Mihai Neagu. De altfel, în România avem peste 2.000 de surse de apă minerală. Capacitatea estimată este de 3 miliarde de litri anual, ceea ce înseamnă dublul pieței actuale.
În prezent, în România există 78 de surse de apă minerală naturală cunoscute și acreditate. De asemenea, există peste 50 de brand-uri de apă îmbuteliată, iar cest lucru demonstrează că este o competitivitate foarte ridicată la nivel național, cu atât mai mult cu cât se adaugă și brandurile venite din exporturi.
„90% din populație preferă pet-uri”
Mihai Neagu, a detaliat, pentru G4Food, direcțiile de dezvoltare ale companiei și ale brandului Perla Harghita, menționând că „încercăm să ne uităm mult mai graduat la piață și la consumator, astfel încât să putem da niște strategii coerente pe piață”.
În ceea ce privește preferințele consumatorilor, Neagu a explicat de ce producătorul continuă să se concentreze pe îmbutelierea apei în ambalaje PET. „Ar fi cumva împotriva businessului să ne ducem numai pe apă la sticlă de sticlă atâta timp cât vezi că 90% din populație preferă pet-uri”, a afirmat el, subliniind că decizia finală aparține consumatorului. De asemenea, consumatorii preferă volumele mari, între 1,5 și 5 litri, conform analizei efectuate de companie.
În ceea ce privește segmentul de apă carbogazoasă din România, Neagu a precizat: „Dacă stau să mă uit la apa carbogazoasă, după Borsec, suntem numărul doi”.
Compania îmbuteliază apa din bazinul Ciucului, la o altitudine de 650 de metri, cu un istoric care începe din 1956. Brandul Harghita, relansat în 2008 sub denumirea Tiva Harghita, este într-un proces de transformare, iar Neagu a afirmat că „este cea mai bună apă carbonatată din România în momentul de față”.
Pe lângă aceste performanțe, Perla Harghitei plată a primit calificativul maxim de trei stele de la International Taste Institute, un succes pe care compania îl atribuie calității produsului și tehnologiei utilizate. „Pentru noi (acest premiu) certifică faptul că trebuie să facem în continuare ce am făcut până acum”, a subliniat Neagu.
Provocări legate de gestionarea surselor de apă și a infrastructurii de transport
În ceea ce privește investițiile, compania a finalizat recent o stație de management a apei, în valoare de 5,4 milioane de euro, considerată cea mai performantă din Europa, și are planuri de extindere a liniilor de îmbuteliere. Provocările rămân, însă, inclusiv legate de gestionarea surselor de apă și a infrastructurii de transport, aspecte pe care Perla Harghitei le abordează cu atenție.
Gabriela Ionescu, Marketing Director, a declarat că strategia de comunicare este în plină dezvoltare.
„Am început un proces destul de lung în care ne-am chemat și căutat colegi în zona de creație, în zona de media, practic ne-am dorit o echipă extinsă pe toate aceste servicii de marketing care să construiască alături de noi acel mesaj care să fie credibil, autentic, în spiritul brandului, și pe care să-l putem să-l transmitem consumatorului într-o manieră cât mai naturală”, afirmă Gabriela Ionescu.
Sursa foto: G4Food