Pernod Ricard a anunţat vineri că a ajuns la un acord privind vânzarea celei mai mari părţi a portofoliului său de vinuri proprietarilor Accolade Wines din Australia, pentru a se concentra pe afacerile sale de bază din domeniul băuturilor spirtoase, transmite miercuri Reuters, citată de Agerpres.
Al doilea producător occidental de băuturi spirtoase intenţionează să vândă mărcile sale de vinuri din Australia, Noua Zeelandă şi Spania, inclusiv sortimentele celebre, cum ar fi Jacobs Creek, Stoneleigh şi Campo Viejo, în funcţie de obţinerea aprobării autorităţilor de reglementare. Preţul tranzacţiei nu a fost dat publicităţii.
Decizia va ajuta Pernod să-şi dezvolte portofoliul din domeniul băuturilor spirtoase, cum ar fi Absolut Vodka şi coniacul Martell, lichiorurile speciale cu preţuri ridicate. De asemenea, va continua să deţină propriile mărci de şampanie, cum ar fi Mumm, şi mărcile sale de vinuri din SUA, Franţa, Argentina şi China.
În urma tranzacţiei, resursele companiei vor fi direcţionate către mărcile care impulsionează creşterea, în timp ce fostele sale mărci de vinuri vor aparţine unui jucător dedicat acestui segment, cu vânzări pe plan mondial, a indicat într-un comunicat Pernod.
Vânzările de vinuri au reprezentat 4% din vânzările Pernod în anul financiar precedent, când au scăzut cu 2%.
Pe pieţele occidentale, consumatorii preferă mai mult berea şi băuturile spirtoase, iar consumul în China, anterior o piaţă a vinului cu o creştere ridicată, acum este în declin.