Tetra Pak şi-a redus, începând din 2019, cu 20% emisiile de gaze cu efect de seră (GES) în lanţul său valoric şi cu 47% în cadrul propriilor operaţiuni, conform celui de-al 25-lea raport de sustenabilitate al companiei, transmite Agerpres.
Aceste rezultate plasează compania într-o poziţie favorabilă pentru a-şi îndeplini angajamentul de a obţine zero emisii nete de GES în propriile operaţiuni până în 2030 şi sprijină obiectivul pe termen lung al companiei de a colabora cu furnizorii, clienţii şi partenerii săi pentru a atinge zero emisii nete de carbon în lanţul său valoric până în 2050.
Un alt moment de referinţă pentru companie, detaliat în raport, a fost lansarea unui ambalaj aseptic pentru băuturi, în care s-a înlocuit stratul protector din aluminiu cu un strat pe bază de hârtie, produs ce reduce amprenta de carbon a companiei cu o treime (33%) şi o aduce cu un pas mai aproape de dezvoltarea celui mai sustenabil ambalaj alimentar din lume. Această premieră mondială a fost rezultatul unei investiţii de 100 de milioane de euro în cercetarea şi dezvoltarea ambalajelor în 2023, investiţie ce este planificată anual pentru următorii cinci până la zece ani. “Colaborarea în industria alimentară este tot mai importantă pentru a putea alimenta în mod sustenabil populaţia globală în continuă creştere. Prezenţa noastră globală şi soluţiile complete ne oferă în fiecare zi oportunităţi de colaborare cu factorii interesaţi de-a lungul lanţului nostru valoric, de la fermieri şi producători de alimente, până la furnizori, factori de decizie politică, consumatori şi alţi parteneri. Înţelegem responsabilitatea pe care o avem şi ne menţinem angajamentul de a avea un rol major în transformarea sistemelor alimentare, pentru a le face mai sigure, mai rezistente şi sustenabile”, a declarat Adolfo Orive, preşedinte şi CEO al Tetra Pak.
Printre acţiunile recente din zona sustenabilităţii şi iniţiativele educaţionale pe care le-a avut Tetra Pak la nivel local se numără şi concursul “Elevii schimbă jocul: CartON!”, realizat în parteneriat cu Edupedu, cu scopul de a-i învăţa pe elevii din România despre beneficiile reciclării ambalajelor din carton, precum cutiile de lapte. Copii din clasele primare şi gimnaziale din 79 de şcoli din 32 de judeţe şi Bucureşti s-au înscris în concurs, cu proiecte şi campanii de reutilizare a ambalajelor din carton. În cadrul competiţiei, au fost premiate 19 proiecte, unul dintre ele câştigând marele premiu pentru cea mai creativă şi inspiraţională campanie. Raportul de sustenabilitate pentru anul financiar 2023 evidenţiază şi alte realizări ale companiei la nivel global din ultimul an şi iniţiativele în desfăşurare pentru protejarea alimentelor, oamenilor şi a planetei, precum extinderea programelor de alimentaţie şcolară: compania a ajutat 64 de milioane de copii din 49 de ţări să aibă acces la lapte şi alte băuturi hrănitoare prin intermediul programelor de alimentaţie şcolară, accelerarea activităţii de reciclare (cantitatea de ambalaje din carton colectate şi trimise spre reciclare în întreaga lume a crescut cu 7% faţă de 2022), recunoaşterea primită pentru Leadership în Transparenţă şi Performanţă Corporativă privind schimbările climatice şi pădurile de către organizaţia internaţională non-profit de mediu CDP Forests, implementarea activă a Principiilor directoare ale ONU privind afacerile şi drepturile omului.
Tetra Pak este lider mondial în soluţii de procesare şi ambalare a produselor alimentare.