Canada este în căutarea unui furnizor internațional care să intre pe piața sa internă, după ani de zile de furie din partea cumpărătorilor. Motivul pentru care canadienii sunt supărați pe cel mai mare supermarket al lor sunt prețurilor ridicate la alimente pe care acest jucător le practică.
Loblaw, retailerul dominant pe piața canadiană, are aproape 2.500 de magazine în toată țara. Pe rețelele sociale, clienții nemulțumiți s-au coalizat și își exprimă nemulțumirea față de aceste prețuri practicate. În postările lor apar imagini cu prețurile exorbitante, spre exemplu 1,4 kg de pui se vinde cu prețul de 40 de dolari canadieni (29,36 dolari americani sau 23,06 lire sterline). În lei românești, suma este echivalentul a peste 130 de lei.
Mai multe persoane s-au unit pe rețelele sociale pentru a lansa un boicot la nivel național împotriva Loblaw, spunând că s-au săturat de discrepanța dintre creșterea prețurilor la alimente și profiturile record.
Boicot general
Pe măsură ce furia generală a crescut, fostul președinte al lanțului de magazine, Galen Weston, a devenit imaginea inflației canadiene. Acesta a încercat să apere profiturile lanțului de magazine, însă inutil, fiindu-i imputat salariul anual declarat de 8,4 milioane de dolari canadieni.
Boicotul a mers până acolo încât unii cetățeni au început să vândă tricouri cu un logo fals „Roblaw$”. Compania însă a reclamat lipsa drepturilor de autor.
Boicotul a început în luna mai și se derulează încă, nu se știe până când. Tema generală a discuțiilor este modul în care sunt stabilite prețurile produselor alimentare în Canada și motivul pentru care o companie precum Loblaw continuă să fie profitabilă, în timp ce tot mai mulți canadieni fac eforturi să își permită să cumpere alimente.
De asemenea, a declanșat o presiune politică și o examinare amănunțită a practicilor în materie de alimentație publică nu doar ale Loblaw, ci și ale altor mari magazine alimentare din țară.
Se caută retaileri internaționali
Ministrul federal canadian al inovației a făcut de atunci mai multe călătorii în străinătate pentru a purta discuții cu alți retaileri internaționali care să se stabilească în Canada, în încercarea de a crește concurența și, prin urmare, de a reduce prețurile alimentelor. Dar experții spun că orice astfel de retailer străin care dorește să intre pe piața canadiană se confruntă cu o concurență dificilă.
Într-o declarație pentru BBC, compania a adăugat că intenționează să deschidă mai multe magazine de reduceri pentru a face mai accesibile alimentele la prețuri accesibile.
La fel ca în alte multe țări, prețurile au crescut în Canada după pandemia de Covid-19 din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare și a lipsei de forță de muncă.
Deși inflația alimentelor în Canada a atins un nivel mai mic decât SUA sau Marea Britanie potrivit unor cifre globale, acestea nu sunt relevante în totalitate. În realitate, prețurile la alimente sunt mai mari în Canada față de SUA sau Marea Britanie.
Canadienii se confruntă, de asemenea, cu o scădere consistentă a monedei naționale față de dolarul american.
Ratele în creștere ale dobânzilor, împreună cu prețurile mai mari ale chiriilor și ale locuințelor, au afectat, de asemenea, nivelul de trai în Canada.
Ei fac boicot, iar noi numai ne plangem pe social media, si cumparam in continuare produse ieftine si ultraprocesate aduse de la cine stie cine…dar ce importanta are atunci cand matzul este plin sau chiar si da pe afara