Nestlé, criticată de ONG pentru conținutul de zahăr din alimentele pentru bebeluși vândute în Africa / ONG-urile cer standarde uniforme la nivel global

gigantul-elvetian-Nestle-si-a-redus-profitul-in-Romania-in-2024-pe-fondul-tendintei-mondiale-de-scadere Sursa foto: Wikimedia

Un ONG elvețian acuză Nestlé că practică standarde diferite privind zahărul din cerealele pentru sugari vândute în Africa, comparativ cu produsele disponibile în piețele dezvoltate. Public Eye, organizație non-guvernamentală, susține că peste 90% din produsele Cerelac analizate conțin cantități semnificativ mai mari de zahăr adăugat decât cele vândute în Europa, notează Foodbev.com.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Analiza a vizat aproape 100 de produse și a arătat că o porție medie conține aproape 6 grame de zahăr adăugat, de două ori mai mult decât în produsele similare din India, un alt punct important pentru Nestlé. Descoperirile au stârnit îngrijorări printre experții în nutriție și organizațiile de protecție a sănătății copiilor.

Nestlé respinge acuzațiile

Nestlé a respins vehement acuzațiile, calificând raportul drept „înșelător și nefondat”. Un purtător de cuvânt al companiei a precizat pentru Reuters că nivelul de zaharuri adăugate respectă standardele Codex Alimentarius, organismul internațional de referință pentru siguranța alimentară. Compania a subliniat că zaharurile naturale din fructe, lapte sau cereale nu trebuie confundate cu zahărul rafinat adăugat în procesul de fabricație.

Controversa actuală vine după un raport similar publicat la începutul acestui an de Public Eye, care atrăgea atenția asupra zahărului din produsele destinate țărilor cu venituri mici, inclusiv India. Accentul recent pe Africa a determinat o scrisoare deschisă din partea rețelei Internaționale pentru Acțiunea în Domeniul Alimentelor pentru Sugari (IBFAN) și 19 organizații din 13 țări africane, cerând CEO-ului Nestlé, Philipp Navratil, să clarifice diferențele nutriționale îngrijorătoare semnalate.

În replică, Nestlé susține că politica sa nutrițională este uniformă pe toate piețele. „Nu avem standarde duble. Angajamentul nostru față de nutriția copiilor este același, indiferent de locație”, a transmis compania. În plus, Nestlé a anunțat accelerarea lansării variantelor fără zahăr adăugat, deja prezente în 97% din piețele globale, cu obiectivul de a ajunge la 100% până la finalul anului 2025.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *